اخبار محرمانه
نقض آتش‌بس میان هند و پاکستان
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 10:53:51
اخبار محرمانه - ایرنا / ارتش هند روز شنبه اعلام کرد که آتش بس میان نیروهای هند و پاکستان در مرز کشمیر امروز شنبه با حمله نظامیان پاکستانی شکسته شد که این امر تاکنون موجب تبادل آتش میان طرفین و کشته شدن یک سرباز هندی شده است.
خبرگزاری "پی تی آی" به نقل از یک سخنگوی وزارت دفاع هند گزارش داد: پاکستان با استفاده از سلاح های سبک و سنگین مواضع مرزی هند در کشمیر را مورد هدف قرار داد.
وی افزود: نقض آتش بس از سوی پاکستان در ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز شنبه آغاز شد و در پی آن درگیری های مرزی میان نیروهای هندی و پاکستانی همچنان ادامه دارد. نظامیان هندی قاطعانه به نقض آتش بس بدون دلیل از سوی پاکستان پاسخ می دهند.
تازه ترین درگیری میان نیروهای هندی و پاکستانی در کشمیر دو روز پس از ادعای پاکستان مبنی بر کشته شدن 5 نیروی نظامی هندی در کشمیر رخ داد.
هند این ادعای پاکستان را رد و در مقابل اعلام کرده است که در تیراندازی نیروهای هندی 3 سرباز پاکستانی کشته شده اند.
مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته‌ای در جنوب آسیا در روزهای اخیر شاهد تبادل سنگین آتش بوده است. تنش ها میان هند و پاکستان پس از تصمیم دولت هند برای لغو اصل 370 قانون اساسی این کشور و تقسیم ایالت جامو و کشمیر به دو بخش جامو و کشمیر و لاداخ افزایش یافته است.
مقامات هندی اعلام کرده اند که از آغاز سال میلادی جاری تاکنون، 400 مورد نقض آتش بس از سوی پاکستان ثبت شده است.
هند و پاکستان در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرزهای جامو وکشمیر را امضا کردند. هر دو کشور مسوول نقض مکرر آتش بس میان مرزهای یکدیگر در امتداد خط واقعی کنترل در کشمیر هستند.
عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی چندماه پیش در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی و تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر، از جمله تنش های سیاسی- نظامی مهم اخیر میان دهلی نو و اسلام آباد به شمار می رود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/148351/نقض-آتش‌بس-میان-هند-و-پاکستان
بستن   چاپ