اخبار محرمانه
کشته شدن 2 پاکستانی در تیراندازی مرزبانان هندی
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 00:54:35
اخبار محرمانه - ایرنا / ارتش پاکستان یکشنبه شب اعلام کرد: حملات خمپاره ای و تیراندازی مرزبانان هندی در خط کنترل مرزی، منجر به جان باختن دو غیرنظامی اسلام اباد شد.
روابط عمومی ارتش پاکستان گفت: تیراندازی و آتشباری نیروهای هندی به محل سکونت غیرنظامیان در خاک پاکستان همچنان ادامه دارد.
براساس این‌گزارش، نیروهای پاکستانی نیز به حملات‌خمپاره ای از آن سوی مرز واکنش متقابل نشان داده و در نتیجه تبادل سنگین آتش میان طرفین، دو نظامی هند کشته و تعدادی دیگر از این نیروها نیز زخمی شدند.
روزهای اخیر همزمان با تشدید اختلافات سیاسی و دیپلماتیک میان دو رقیب سنتی هسته‌ای شبه قاره، درگیری‌های مرزی نیز میان دوکشور همسایه پاکستان و هندبالا گرفت.
هفته گذشته وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به جان باختن سه نظامی و 2 غیرنظامی این‌ کشور درپی حملات‌ خمپاره‌ای‌ نیروهای هند، کاردار این کشور در اسلام آباد را دو بار احضار کرد.
"عمران خان" نخست وزیر پاکستان هفته گذشته به مناسبت هفتاد وسومین سالروز استقلال این کشور، گفت: اسلام آباد اطلاعاتی را در خصوص اقدامات احتمالی هند برای تحریک پاکستان دریافت کرده و ما هشدار می دهیم که در صورت هر گونه تجاوز از سوی هند، پاسخ فوری و قاطعانه بدان خواهیم داد.
به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال 2003 امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه بویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.
عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفند سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی چندماه پیش در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی و تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر، از جمله تنش های سیاسی- نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/149024/کشته-شدن-2-پاکستانی-در-تیراندازی-مرزبانان-هندی
بستن   چاپ