اخبار محرمانه
رکود اقتصادی آمریکا شبکه حامی ترامپ را نگران کرد
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 10:11:04
اخبار محرمانه - ایرنا / شبکه خبری فاکس نیوز بیزینس روز یکشنبه با انتشار گزارشی درباره وضعیت اقتصادی آمریکا هشدار داد اگر اقتصاد این کشور وارد رکود شود، ترامپ بازنده احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2020 خواهد بود.
در گزارش این شبکه حامی دونالد ترامپ، از سردرگمی رئیس جمهوری آمریکا و مشاورانش برای فرار از رکود احتمالی در اقتصاد آمریکا خبر داد و افزود: اما ترامپ در خفا، به طور فزاینده ای نگران است که وضعیت اقتصادی در روز انتخابات برایش گران تمام شود.
این گزارش ادامه داد: ترامپ هشدار داده است در صورت عدم انتخاب مجدد، سقوط اقتصادی منتظر آمریکا خواهد بود. وی مدعی شده است که عملکرد اقتصادی وی چنان خوب بوده است که حتی رای دهندگانی که او را دوست ندارند، به وی در سال 2020 رای خواهند داد.
فاکس نیوز بیزینس اضافه کرد: تحولات بازارهای مالی از احتمال رکود اقتصاد ایالات متحده خبر می دهد. این موضوع باعث نگرانی سرمایه گذاران ، شرکت ها و مصرف کنندگان شده است. این نگرانی ها جدا از ناراحتی درباره برنامه های ترامپ برای اعمال تعرفه های تنبیهی بر کالاهای چینی و گزارش ها درباره رکود اقتصاد انگلیس و آلمان است.
در این خصوص، "اسکات اندرسون"، اقتصاددان ارشد "بانک غرب" اظهار کرد: نرخ نزولی در آمارهای وزارت خزانه داری ایالات متحده نشان می دهد که شمارش معکوس رکود آغاز شده است. من فکر می کنم ما به سمت مسیر رکود حرکت می کنیم و این مساله اجتناب ناپذیر خواهد بود.
فاکس نیوز با این ادعا که "اگرچه رکود اقتصاد کشور در زمان انتخابات 2020 لزوما قطعی نیست"، افزود: اما اگر این مساله رخ دهد یک ضربه ویرانگر به رئیس جمهوری وارد خواهد کرد زیرا استدلال ترامپ این بوده که اقتصاد قدرتمند کشور برگ اصلی پیروزی وی در دور دوم خواهد بود.
در این شبکه خبری اضافه شد: مشاوران ترامپ نگران هستند که رکود و ضعف اقتصادی باعث ریزش رای رأی دهندگان معتدل جمهوریخواه و مستقل هایی خواهد شد که با وجود نارضایتی از سخنان تند ترامپ، به دلیل عملکرد اقتصادی به وی رای خواهند داد. از سوی دیگر، مشاوران اقتصادی کاخ سفید برای بازگرداندن آب رفته به جوی در صورت شروع سقوط اقتصاد، گزینه های چندانی در پیش روی خود نمی بینند.
به گزارش ایرنا کارشناسان اقتصادی از سال گذشته پیش بینی کرده بودند که وضعیت اقتصادی جهان رو به رکود است و شرایط اقتصادی آمریکا هم به تبع آن در همین مسیر خواهد بود.
کارشناسان اقتصادی می گویند روند اقتصادی آمریکا و کاهش عمیق ارزش سهام در بازار بورس این کشور نشان داد برخلاف ادعای پوپولیستی ترامپ، اقتصاد این کشور با داشتن بیش از 22 تریلیون دلار بدهی، به سمت رکود در حرکت است.
صندوق بین‌المللی پول به تازگی در گزارشی پیش بینی کرد که رشد اقتصادی آمریکا تا پایان سال 2019 به 2.6 درصد برسد که 0.3 درصد بالاتر از پیش‌بینی صندوق در آوریل امسال است اما رشد اقتصادی این کشور در سال 2020 به 1.9 درصد کاهش خواهد یافت.
بنا بر این گزارش، تقاضای داخلی در طول سال جاری تاکنون سرعت ملایم و متوسطی داشته اما واردات ضعیف‌تر شده است که این امر تا حدی بیانگر تاثیر تعرفه‌ها است. این تحولات حاکی از کاهش شتاب اقتصادی آمریکا در ماه‌های آتی سال است.
منظور صندوق بین‌المللی از «تعرفه‌ها» مالیات‌هایی است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر کالاهای چینی وضع کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/149096/رکود-اقتصادی-آمریکا-شبکه-حامی-ترامپ-را-نگران-کرد
بستن   چاپ