اخبار محرمانه
تذکر کواکبیان به اروپا
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 14:42:59
اخبار محرمانه - مهر / عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اتحادیه اروپا بداند که فقط 10 روز فرصت دارد که به تعهدات برجامی خود عمل کند وگرنه حتما ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود را محکم‌تر برخواهد داشت.
مصطفی کواکبیان امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور به سفر خود به آنکارا اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلات مجلس سفری به آنکارا داشتم و با دبیران کل احزاب این کشور ملاقات و گفت‌گو کردم. احساس می‌کنم یکی از بزرگترین ضعف‌های ما در مقوله توسعه سیاسی این است که انتخابات پارلمانی ما جنبه حزبی ندارد.
وی با بیان اینکه امیدوارم در این فرصت باقیمانده مجلس بتوانیم این نقیصه را جبران کنیم،افزود: شورای نگهبان با بخش حزبی بودن قانون انتخابات مشکلی ندارد پس بهتر است هر چه سریعتر این بخش را در دستور کار قرار دهیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: البته ظاهرا چندان دلسوزی زیادی در بدنه دولت و هیئت رئیسه مجلس نسبت به مقوله توسعه سیاسی و انتخابات بر مبنای نظام حزبی مشاهده نمی‌شود. تنها راه برون رفت بسیاری از مشکلات کشور همین مسئله است.
کواکبیان با اشاره به فرا رسیدن گام سوم سیاست خارجی، گفت: اتحادیه اروپا بداند که فقط 10 روز فرصت دارد که به تعهدات برجامی خود عمل کند وگرنه حتما ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود را محکم‌تر برخواهد داشت. اگر اروپا می‌خواهد ایران در برجام بماند، با کمک برای رفع تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه فروش نفت ایران و عادی شدن تبادل بانکی در اجلاس گروه 7 گام بردارد.
وی با ارجاع به اولین نطق خود در مجلس دهم، گفت: گفته بودم که تا فساد در کشور کفن نشود این وطن، وطن نشود. مردم فکر می‌کنند همه دست اندرکاران در هر سه قوه دستشان به فساد آلوده است. از آقای رئیسی تشکر می‌کنم و امیدوارم اقدامات او جنبه ظاهری، جانبداری و جناح گرایی نداشته باشد.
عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه فساد فساد است و اصلاح طلب و اصولگرا ندارد،تاکید کرد: حتی نماینده مجلس اگر خارج از وظایف نمایندگی‌اش تخلف کند باید به آن رسیدگی شود؛ معتقدیم که مردم تحریم‌های خارجی و ناکارآمدی بعضی از دست اندرکاران را تحمل می‌کنند اما نمی‌توانند فساد بعضی مسئولان را تحمل کنند.
کواکبیان با اشاره به هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد شهید رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: شهید رجایی دستور داده بود که اتاق کارش را هفته‌ای یک بار خودش تمیز کند. به او گفتند شما نخست وزیر بودید و الان رئیس جمهور هستید و این کار در شأن شما نیست.رجایی پاسخ داد: می‌خواهم به خودم بگویم که تو همان معلم ساده‌ای بودی که این مردم تو را به ریاست جمهوری رساندند.
وی گفت: از دولتمردان انتظار دارم که تشریفات، تجملات و مسائل زائد را کنار بگذارند. همچنین از شورای ساماندهی امور پایتخت می‌خواهم هرچه سریعتر مشکلات عمومی تهران از جمله انتقال پادگان‌های نظامی را در دستور کار قرار دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/150346/تذکر-کواکبیان-به-اروپا
بستن   چاپ