اخبار محرمانه
افتضاحی به نام افتتاحیه
یکشنبه 3 شهریور 1398 - 2:52:32 PM
اخبار محرمانه -

روزنامه سازندگی / متن پیش رو در سازندگی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
نوزدهمین دوره لیگ برتر سرانجام روز پنج شنبه 31 مرداد با بازی تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی آغاز شد. این دوره از لیگ برتر به دلیل آن‌چه «استانداردسازی ورزشگاه‌ها» عنوان شد با تاخیری چند هفته‌ای شروع شد. مدیران فوتبال کشور به دلیل اتفاقاتی که در فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی افتاده بود تصمیم گرفتند امکانات سخت افزاری ورزشگاه‌هایی را که درگیر مسابقات لیگ برتر هستند بالا ببرند تا شاهد حوادث ناگوار فصل گذشته نباشیم. پافشاری و سماجت مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ البته کار درستی بود که باید خیلی پیشتر از این انجام می‌شد. قرار شده بود اتفاقاتی که ممکن است زمینه ساز حوادث ناگوار در ورزشگاه‌ها شوند دیگر رخ ندهد. مثلا باید بلیت فروشی کاملا به صورت اتوماتیک انجام شود. تمام صندلی‌های ورزشگاه ها شماره‌گذاری شوند. تمام نقاط ورزشگاه‌ها با نصب دوربین مدار بسته تحت کنترل مسئولان برگزاری مسابقات باشند و در نهایت فضاهای بیرونی تا سکوها و مسیرهای تردد تماشاگران میهمان، میزبان و عوامل اجرایی کاملا تفکیک شود. چند روز قبل از شروع لیگ برتر، مسئولان اعلام کردند که این مشکلات تا حد زیادی رفع شده و می‌توان لیگ برتر را شروع کرد. اما مشکلاتی که در هفته اول و مسابقه اول رخ داد ناامید کننده بود. آن هم در بهترین و مجهزترین ورزشگاه کشور! البته ثمره این کار فدراسیون احتمالا به زودی مشخص خواهد و تبعات مثبت آن را خواهیم دید. اما اتفاقاتی که در شروع افتاد اصلا قابل پیش بینی و امیدوار کننده نبود.
فاجعه بلیت فروشی الکترونیک
یکی از اساسی‌ترین شرط‌هایی که فدراسیون برای شروع لیگ گذاشته بود فروش بلیت مسابقات به صورت الکترونیک بود. در 3 بازی که روز پنج شنبه در 3 شهر سیرجان، اصفهان و مسجد سلیمان برگزار شد مشکل حادی گزارش نشد. بلیت فروشی مسابقاتی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود به عهده باشگاه‌های میزبان است. حتی فروش بلیت مسابقاتی که روز گذشته هم برگزار شد مشکل چندانی نداشت. اما بسیار عجیب بود که بلیت فروشی بازی افتتاحیه بین تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم که در ورزشگاه آزادی برگزار شد مشکلات عجیب و غریبی داشت. در ابتدا گفته شد فقط 26 هزار بلیت برای طبقه اول ورزشگاه آزادی فروخته خواهد شد. چرا که گیت‌های ورودی‌های طبقه دوم ورزشگاه هنوز نصب نشده‌اند. ضمن این که شماره گذاری صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه هم هنوز به پایان نرسیده است! این در حالیست که از چند روز قبل از شروع لیگ اعلام شده بود ورزشگاه آزادی کاملا آماده برگزاری مسابقات لیگ برتر است. اتفاق بدتر اما این بود که بلیت فروشی الکترونیک درست روز برگزاری مسابقه انجام شد. ساعت 9 صبح روز پنج شنبه سایت فروش بلیت بازی در دسترس مردم قرار گرفت. با این اتفاق و با این تاخیر عجیب انتظار می‌رفت در روند فروش بلیت بازی مشکلی پیش نیاید اما آنچه در عمل اتفاق افتاد فاجعه آمیز بود. به طوری که سایت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که مجری بلیت فروشی بود بعد از پایان مسابقه به خاطر مشکلات به وجود آمده از مردم عذرخواهی کرد! در متن خبر عذرخواهی آمده بود: « این طرح به نوبه خود یک طرح جدید در راستای رویکرد پیشرفت و توسعه در ورزش کشور با قابلیت بالایی می باشد ولی متاسفانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از تماشاگران به ورزشگاه آزادی بدون در اختیار داشتن بلیت و کارت ملی بودیم که موجب بی نظمی و ازدحام در ورود سایر تماشاگران شد. بدین صورت که بیش از 10 هزار نفر از طریق سایت اقدام به خرید بلیت الکترونیکی کرده و تعداد زیادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه، این مهم را اجرا ننموده و بیش از 20 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند.» بگذریم از این که جواد خیابانی گزارشگری که معمولا در همه گزارش‌هایش در هر موردی مبالغه آمیز حرف می‌زند تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه را 30 هزار نفر اعلام کرد. سایت فروش بلیت مشکلات بسیاری داشت. برخی افراد اصولا موفق به خرید بلیت نشدند. برخی افراد چند بار اقدام به خرید بلیت کردند و هر بار پول بلیت از حساب‌شان کسر شد اما بلیتی به آن‌ها ارائه نشد. اما اتفاق بدتر این بود که اغلب کسانی که برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی رفتند، چه آن‌ها موفق شدند بلیت الکترونیک بخرند و چه آن‌ها که موفق نشدند بدون ارائه بلیت وارد ورزشگاه شدند و به عبارتی هر کس هر جا که دلش خواست نشست! البته خیلی‌ها هم چیزی در حدود یک ساعت و نیم پشت گیت‌ها مانده بودند. چون گیت‌ها خراب بودند و کار نمی‌کردند. در نهایت آن‌ها هم بدون ارائه بلیت به راحتی وارد ورزشگاه شدند! وضعیت به قدری به هم ریخته بود که تعدادی از آن‌ها بلیت جایگاه ویژه را خریده بودند ناچار شدند در سکوهای عادی مستقر شوند. چون عده‌ای که زودتر آمده بودند جایگاه را اشغال کرده بودند.
فدراسیون ضعیف‌تر از باشگاه‌ها
یکی دیگر از شروط فدراسیون برای شروع لیگ، بالارفتن سطح امنیت در ورزشگاه‌ها بود. فصل گذشته در اصفهان یکی از هواداران پرسپولیس بینایی یکی از چشم‌هایش را از دست داد و این اتفاق به همراه درگیریهای دیگری که فصل گذشته رخ داد باعث شد مدیران برگزاری مسابقات تصمیم بگیرند سطح امنیتی را در ورزشگاه‌ها بالاتر ببرند. اما روز پنج شنبه و در وقت استراحت بین دو نیمه که بازیکنان ذخیره دو تیم مشغول گرم کردن خودشان در زمین بودند، 3 هوادار پرسپولیس به راحتی آب خوردن وارد محوطه زمین چمن شدند و با بازیکنان محبوب‌شان سلفی گرفتند! این اتفاق در حالی افتاد که در سال‌های گذشته که سخت گیری‌های امنیتی کمتر بود، کمتر شاهد ورود «جیمی جامپ‌»ها به زمین چمن بودیم. اما مشخص نشد ماموران امنیتی وقتی این 3 نفر وارد زمین شدند کجا بودند. این دفعه که به خیر گذشت اما اگر دفعات بعد تعداد این نفرات بیشتر شود و با قصد و نیت بدی وارد محوطه زمین چمن شوند چه؟ البته هرج و مرجی که در بلیت فروشی به وجود آمده بود در همان سطح باقی ماند و روی سکوها خبری از تنش نبود. اما مرور این اتفاقات نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ که باشگاه‌ها را برای بالا بردن استاندارد برگزاری مسابقات تحت فشار گذاشته بودند خودشان در انجام کارهایی که به آن‌ها مربوط بد اصلا خوب عمل نکرده‌اند. حتی توپ‌هایی که برای این فصل لیگ برتر تهیه شده هم مورد انتقاد همه باشگاه‌ها قرار گرفته و حتی رضا مهاجری مربی تیم ماشین سازی تبریر مدعی شده بود این توپ‌ها 20 سال پیش در آلمان استفاده می‌شده! نکته بعدی هم خشک و خالی برگزار شدن بازی افتتاحیه بود. سعید فتاحی مدیر کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ چند روز قبل‌تر خبر داده بود که مراسم خاصی برای بازی افتتاحیه در نظر گرفته نشده اما این قدر خشک و خالی هم اصلا خوب نبود. همین چند روز پیش مسئولان فوتبال عربستان برای شروع فصل جدید لیگ فوتبال این کشور، مراسم ویژه‌ای برگزار کردند که تصاویر منتشر شده از این مراسم همه فوتبالدوستان ایرانی را انگشت به دهان کرد! آخرین مورد هم تعویق یکی از مسابقات در همین هفته اول لیگ برتر بود. بازی دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و سپاهان قرار بود دیروز برگزار شود به امروز موکول شد. دلیل این تعویق هم، آماده نشدن ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر عنوان شد.
عادل نبود؛ جواد روی اعصاب
جواد خیابانی چند روز پیش در مصاحبه‌ای خبر داد عادل فردوسی‌پور به زودی به تلویزیون برمی‌گردد. البته فقط با گزارش‌هایش. حقیقت این است که همان روز هم کسی خبر خوب خیابانی را جدی نگرفت. هفته اول لیگ برتر هم برگزار شد و باز هم خبری از عادل نشد. البته یکی دو روز قبل از بازی پرسپولیس و پارس جنوبی جم خبر رسید که قرار است این بازی را محمدرضا احمدی گزارش کند که از معدود گزارشگرهای خوبیست که درتلویزیون مانده. اما روز بازی خیابانی جایگزین احمدی شد. خیابانی هم در گزارشش کم نگذاشت و تا جاییکه می‌توانست با حرف‌های بی ربط و گزارش پراشتباهش روی اعصاب بینندگان تلویزیونی رفت. او در جریان بازی بارها از کلمه پاکدل در توصیف هواداران حاضر در ورزشگاه و البته مردان و زنان اهل «جم» استفاده کرد. البته یکی از بازیکنان پارس جنوبی هم حامد پاکدل نام داشت اما «پاکدل» هایی که خیابانی می‌گفت ربطی جدا از نام این بازیکن بود. خیابانی در نیمه دوم کلا فراموش کرد بازیکنی به نام امیر روستایی در پرسپولیس بازی می‌کند. هر بار که روستایی در خط حمله پرسپولیس صاحب توپ می‌شد خیابانی از محمد نادری نام می‌برد. این در حالیست که الان کم سن و سال‌ترین هوادار پرسپولیس هم می‌داند که محمد نادری مدافع چپ پرسپولیس است و قاعدتا نباید این قدر در محوطه جریمه حریف حضور داشته باشد. نکته آخر تبلیغ خیابانی و البته محمد حسین میثاقی برای برنامه «عصر جدید» در طول برنامه فوتبال برتر و البته گزارش بازی بود! خیابانی دو بار در طول گزارش از مردم خواست نگران نباشند چرا که هنوز هم برای رای دادن به ستاره محبوب‌شان در برنامه «عصر جدید» وقت دارند!‌

http://www.SecretNews.ir/fa/News/150377/افتضاحی-به-نام-افتتاحیه
بستن   چاپ