اخبار محرمانه
انقلاب در انتقال داده کوانتومی
سه شنبه 5 شهريور 1398 - 13:39:18
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، انتقال داده های کوانتومی در فواصل بسیار دور بدون هیچ گونه محدودیت ممکن است. اما دانشمندان چینی و اتریشی با همکاری یکدیگر موفق به خلق فوتون هایی شده اند که در آن واحد به صورت صفر، یک و دو وجود دارند و انتقال آنها نیز در وضعیت های کوانتومی پیچیده به سادگی ممکن است.
رایانه های کوانتومی در آینده جایگزین رایانه های سنتی و همین طور ابررایانه ها می شوند و ارتقای قابلیت های آنها و محدود نشدن داده های آنها به صفر و یک نوید بخش افزایش قدرت و سرعت پردازش اطلاعات و همین طور عدم پاک شدن داده ها به علت مشکلاتی همچون قطع برق است.
دستاورد جدید دانشمندان ابداع ترکیبات کوانتومی مختلفی را ممکن کرده و انتقال آنها به نقاط دوردست را هم بدون مشکل و با سرعت و دقت بالا ممکن می کند. در آزمایش صورت گرفته در این زمینه محققان توانستند داده هایی از این دست را از آکادمی علوم اتریش به دانشگاه علم و فناوری چین منتقل کنند.
در جریان این آزمایش دو فوتون در آن واحد در دو جهت متفاوت به سمت هدفی حرکت کردند و هر دو تقریبا در یک زمان به مقصد رسیدند. قرار است در آینده آزمایش های بیشتری به منظور ارتقای کیفیت این روش انتقال داده انجام شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/151554/انقلاب-در-انتقال-داده-کوانتومی
بستن   چاپ