اخبار محرمانه
هشدار کره شمالی به تروئیکای اروپایی
جمعه 8 شهريور 1398 - 15:11:17
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / کره شمالی به انگلیس، فرانسه و آلمان هشدار داد پیش از انتقاد از آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ، به اوضاع داخلی خود بپردازند.
به گزارش نیوزویک، پس از انتقاد تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه، آلمان)در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، «کیم سان جیونگ» مشاور انجمن کره- اروپا در کره شمالی از انگلیس، فرانسه و آلمان انتقاد کرد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که نمایندگان این کشور‌ها در سازمان ملل روز سه شنبه آنچه به ادعا «آزمایش‌های تحریک آمیز» کره شمالی در ماه اخیر خواندند را محکوم کردند و خواهان از سرگیری مذاکرات کره شمالی با آمریکا شدند.
کیم سان یانگ در این بیانیه اعلام کرد کشورش هرگز اعمال این چنین محدودیت‌هایی علیه خود را نخواهد پذیرفت. وی همچنین هشدار داد اگر آن‌ها فکر می‌کنند جمهوری دموکراتیک کره مجبور خواهد شد از حقوق دفاعی خود برای تضمین صلح دست بکشد، اشتباه بزرگی کرده اند.
در بیانیه منتشر شده از سوی کره شمالی همچنین آمده این کشور خواهان آن است روابط خود را با کشور‌های اروپایی بصورت دوستانه‌ای گسترش دهد.
کیم سان یانگ گفت: انگلیس، فرانسه و آلمان باید از افکار منجمد و متعصبانه خود رها شده و به کاهش تنش و تضمین صلح در شبه جزیره کره کمک کنند. اگر آن‌ها نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند، بهتر است ساکت باشند و بجای آن، به اوضاع آشفته خود فکر کنند.
پیشتر روزنامه رسمی کره شمالی در مقاله‌ای اعلام کرده بود در سایه رفتار‌های امپریالیستی، آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ با هدف تقویت ظرفیت دفاعی این کشور صورت گرفته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/153270/هشدار-کره-شمالی-به-تروئیکای-اروپایی
بستن   چاپ