اخبار محرمانه
علاوی خواستار شکایت رسمی بغداد از رژیم صهیونیستی شد
يکشنبه 10 شهريور 1398 - 16:09:06
اخبار محرمانه - ایسنا / رئیس منبر عراقی و نخست وزیر اسبق این کشور تاکید کرد که در پی اعتراف نخست وزیر اسرائیل به انجام حملات در عراق، دولت این کشور باید در رابطه با تجاوز اخیر تل‌آویو یک شکایت رسمی را تقدیم شورای امنیت کند.
به گزارش سومریه نیوز، ایاد علاوی، رئیس "منبر عراقی" و نخست وزیر اسبق این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت عراق باید در سایه اذعان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نقض حاکمیت کشور قاطعانه عمل کرده و در شورای امنیت علیه تل‌آویو به دلیل حملات اخیر به خاک عراق شکایت کند.
وی افزود، اذعان نتانیاهو به نقض حاکمیت کشور باید با موضع قاطع دولت و جریان‌های سیاسی رو به رو شود. عراق نمی‌پذیرد که صحنه جنگ نیابتی باشد.
علاوی همچنین خاطرنشان کرد: جامعه جهانی باید موضعی قاطع در قبال این حملات و اقدامات تحریک‌آمیز به عنوان تهدیدی علیه امنیت و صلح جهانی و نقض کننده آشکار قوانین و معاهدات بین‌المللی داشته باشد.
این درخواست علاوی یک روز بعد از محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به خاک عراق از سوی عمار حکیم مطرح شده است.
حکیم، رهبر جریان اپوزیسیون "حکمت ملی" عراق در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به مقرهای حشد شعبی تأکید کرد که آسمان این کشور صحنه هیچ‌گونه تعرض خارجی نیست و بغداد پاسخ مضاعفی به عامل این حمله خواهد داد.
عمار حکیم در عین حال با اینکه عراق محل ذخیره و انباشت سلاح‌های غیرعراقی باشد، مخالفت کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/154966/علاوی-خواستار-شکایت-رسمی-بغداد-از-رژیم-صهیونیستی-شد
بستن   چاپ