اخبار محرمانه
آب سرد دولتی‌ها بر سر رسانه‌های زنجیره‌ای عاشق مذاکره/ ظریف: هیچ ملاقاتی میان روحانی و ترامپ متصور نیستیم/ ربیعی: با این آمریکا اصلا نمی‌توان مذاکره کرد
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 00:10:50
اخبار محرمانه - بزک کردن «مذاکره» با آمریکا از سوی روزنامه‌های اصلاح‌طلب، پررویی زیادی را می‌طلبد. چرا که در ماجرای برجام نیز همین روزنامه‌ها با تیترهای خود که معروف‌ترین‌شان «امضای کری تضمین است» بود، به تعریف و تمجید از برجام پرداختند.
گروه سیاسی-رجانیوز: «آمریکا نظامی نمی‏‌آورد اینجا، آمریکا نویسنده می‏‌آورد اینجا، آمریکا عمال خودش که سالهای طولانی آنها را تربیت کرده است می‏‌فرستد اینجا که اوضاع ما را به هم بزنند.»
به گزارش رجانیوز ، این‌ها جملاتی است که امام خمینی در دیدار دانشجویان جهادگر در سال 58 بیان کرده است. این جملات که در تشریح وظایف رسانه‌های غرب‎زده آن روزهای انقلاب بود، روزنامه‌های زنجیره‌ای امروز را نیز شامل می‌شود.
طی چند روز اخیر که ماکرون خبر از مذاکرات جدید میان ایران و آمریکا داد و روحانی تلویحاً از مذاکره با رئیس جمهور آمریکا استقبال کرد، رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب به تکاپو افتادند تا از «مذاکرات» با آمریکا، برای مردم ایران یک فرشته نجات بسازند.
«سازندگی»، «آرمان»، «شرق» و «اعتماد» از جمله زنجیره‌هایی بودند که با ذوق‌زدگی قابل توجهی به مذاکرات احتمالی با آمریکا واکنش نشان دادند. روزنامه «اعتماد» با تیتر «نقشه راه پارس»، به بسته پشنهادی پلیس بد برای توافقات جدید میان ایران و آمریکا اشاره کرده و در آخر نیز نوشته است: باید دید در چند روز آتی با توجه به رایزنی‌های ظریف در کشوری مانند ژاپن که خود داعیه‌دار میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن بوده و بازگشت وزیر خارجه به تهران تصمیم هیات نظارت بر اجرای برجام و نظام چه خواهد بود.
«آرمان ملی» دیگر روزنامه اصلاح‌طلب نیز جمله‌ای از صحبت‌های روحانی در همایش افتتاح پروژه‌های روستایی را تیتر کرده و با مخابره صحبت‌های روحانی در ارتباط با مذاکرات مجدد با غربی‌ها، به این موضوع واکنش نشان داده است.
روزنامه «سازندگی» نیز تیتر اصلی چهار شماره از شش شماره اخیر خود را به مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا اختصاص داد.
این ذوق‌زدگی زنجیره‌ای ها در مخابره خبر احتمال مذاکرات جدید، درحالی است که پنجم شهریور 98، ظریف آب پاکی را روی دست این رسانه‌ها و حامیان مذاکره جدید ریخت و گفت: دیداری بین رئیس جمهوری ایران و ترامپ قابل تصور نیست. ربیعی سخنگوی دولت نیز در این‌باره به خبرنگاران گفت: اینکه امروز با این آمریکا صحبت کنیم اصلا امکان ندارد و شرایط عادلانه نیست.
همچنین خود روحانی که زنجیره‌ای‌ها با آب و تاب فراوان پالس‌های مثبت‌اش برای مذاکره را پوشش داده بودند، اعلام کرد که اگر کسی بخواهد با وی عکس بگیرد، باید همه تحریم‌ها را بردارد.
بزک کردن «مذاکره» مجدد با آمریکا از سوی روزنامه‌های اصلاح‌طلب، پررویی زیادی را می‌طلبد. چرا که در ماجرای برجام نیز همین روزنامه‌ها با تیترهای خود که معروف‌ترین‌شان «امضای کری تضمین است» بود، به تعریف و تمجید از برجام پرداختند. برجامی که اکنون به جز غربزده‌ها، کم‌تر کسی را می‌توان یافت که به خسارت محض بودنش شهادت ندهند.
شاید این ذوق‌زدگی‌های روزنامه های عاشق «مذاکره»، آنهم با توجه به سابقه منفی آمریکایی‌ها در مذاکرات، از روی نادانی و ساده لوحی‌شان باشد. شاید هم همانگونه که امام خمینی گفته است، نویسندگان و رسانه‌هایی در کشور فعالیت می‌کنند که هدفشان ماله‌کشی بر سابقه خراب آمریکا در افکار جامعه و برهم زدن وضعیت کشور، یعنی گره زدن مشکلات مردم به مذاکره است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/155356/آب-سرد-دولتی‌ها-بر-سر-رسانه‌های-زنجیره‌ای-عاشق-مذاکره--ظریف--هیچ-ملاقاتی-میان-روحانی-و-ترامپ-متصور-نیستیم--ربیعی--با-این-آمریکا-اصلا-نمی‌توان-مذاکره-کرد
بستن   چاپ