اخبار محرمانه
لم دادن آقای رییس، مجلس عوام انگلیس را بهم ریخت
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 12:35:39
اخبار محرمانه - ایرنا / رئیس مجلس عوام انگلیس طی جلسه‌ای در مورد برگزیت، به دلیل بی‌احترامی و تحقیر پارلمان و لم دادن بر روی صندلی مجلس در حین برگزاری این جلسه، به شدت مورد انتقاد نمایندگان این کشور قرار گرفت.
به گزارش روز چهارشنبه روزنامه گاردین، «کارولین لوکاس» از نمایندگان مجلس انگلیس گفت: «در حال حاضر صحبت های بسیاری در مورد دموکراسی با رئیس مجلس انجام شده است؛ رئیسی که طریقه نشستن و زبان بدنش برای نمایندگان مجلس و مردم بسیار تحقیرآمیز بوده است. »
وی افزود: «هنگام پرسش و پاسخ های پارلمان، آقای « جیکوب ریس موگ » رییس مجلس عوام انگلیس روی صندلی خود لم داده بود و به نظر می رسید که به موضوعی بسیار خسته کننده گوش می داد. »
«آنا ترلی»، نماینده حزب کارگر انگلیس نیز در این باره گفت که این حرکت نشان دهنده غرور، حق به جانب بودن، بی احترامی و تحقیر مجلس انگلیس بود.
با وجود همه صحبت ها و اعتراضات به طریقه نشستن رئیس مجلس، ریس موگ همچنان در همان حالت نیمه خوابیده باقی ماند و تنها با پوزخند و تکان دادن سرش عینک خود را روی چشمش جا به جا کرد.
خبرگزاری های غربی روز گذشته (سه شنبه) از تشکیل جلسه اضطراری در زمینه برگزیت خبر دادند و رئیس مجلس عوام اعلام کرد که تشکیل این جلسه به پیشنهاد برخی قانونگذاران مخالف خروج از اتحادیه اروپا صورت گرفت؛ در این جلسه گروهی از اعضای ناراضی حزب حاکم «محافظه‌کار» انگلیس و احزاب مخالف در پارلمان به طرحی رای دادند که مانع از اقدام «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می‌شود.
جانسون پیشتر اعلام کرده بود که خواستار خروج از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق تا 31 اکتبر (9 آبان) است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/157985/لم-دادن-آقای-رییس،-مجلس-عوام-انگلیس-را-بهم-ریخت
بستن   چاپ