اخبار محرمانه
عذرخواهی نخست‌وزیر نیوزیلند برای رسوایی اخلاقی
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 13:09:02
اخبار محرمانه - فارس / نخست‌وزیر نیوزیلند درخصوص نحوه رسیدگی به شکایاتی درخصوص تعرض جنسی یکی از اعضای حزب حاکم کارگر به یک دختر 19 ساله عذرخواهی کرده و رئیس این حزب نیز استعفا کرد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «جاسیندا اردرن» روز چهارشنبه به‌خاطر به نحوه رسیدگی به گلایه‌های متعدد نسبت به ارتکاب تعرض جنسی توسط یکی از کارکنان حزبش، عذرخواهی کرد.
اردرن گفت: «از طرف حزب کارگر به خاطر گلایه‌هایی که درخصوص نحوه برخورد با این مسئله صورت گرفت عذرخواهی می‌کنم».
وی افزود:‌ «مطرح کردن ادعای تعرض جنسی کاری بسیار دشوار است؛ موردی که به‌خاطر نحوه رسیدگی به این ادعاها بسیار ناراحت‌کننده است».
نخست‌وزیر نیوزیلند همچنین اعلام کرد استعفای «نایجل هاورت» رئیس حزب کارگر را پذیرفته است.
هاورت در بیانیه‌ای گفته بود: «به این جمع‌بندی رسیدم که فارغ از خروجی روند تجدیدنظر درباره شکایت درباره یکی از اعضای حزب، رهبری تازه‌ای برای پیش بردن پیشنهادات درباره این روند مورد نیاز است».
سال گذشته یک دختر 19 ساله مدعی شد یکی از اعضای حزب کارگر نیوزیلند در ملکی شخصی به او تعرض کرده است. این دختر، موضوع را مستقیماً به هاورت گزارش داده بود. تحقیقات انجام شده در این حزب به این جمع‌بندی رسید که لزومی ندارد اقدامی علیه این عضو حزب انجام شود.
با این حال ماه گذشته آردرن دستور بازبینی این واقعه را صادر کرد. اندکی بعد رسانه‌ها گزارش‌هایی درباره این تعرض منتشر کردند.
آردرن گفت هیچگاه مطلع نشد که شکایات از این کارمند حزب ماهیت تعرض جنسی دارد. هاورت نیز مدعی شد هیچ‌گاه در خصوص میزران اهمیت تعرض اطلاعی به او نداده بودند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/161754/عذرخواهی-نخست‌وزیر-نیوزیلند-برای-رسوایی-اخلاقی
بستن   چاپ