اخبار محرمانه
امارات از متحد خود دلجویی می‌کند
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 09:34:38
اخبار محرمانه - فارس / یک مقام ارشد اماراتی ضمن اشاره به کمک‌رسانی به عربستان، به صراحت گفت که حمله به آرامکو به افزایش جهانی بهای نفت منجرمی‌شود.
پس از کاهش قابل توجه صادرات نفت خام عربستان به واسطه حمله پهپادی نیروهای یمنی به تاسیسات آرامکو، وزیر انرژی و صنعت امارات متحده عربی ضمن اشاره به تاثیر این حمله بر قیمت جهانی نفت، به آمادگی کامل کشورش برای کمک به متحد خود و مواجهه با هرگونه اختلال احتمالی در تامین نفت مورد نیاز بازار اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری «وام» «سهیل بن محمد فرج المزروعی» وزیر انرژی و صنعت امارات متحده عربی طی نشستی در «ابوظبی» گفت: «پس از حمله به دو تاسیسات نفتی آرامکو، پشتیبانی فنی و لجستیکی را انجام دادیم. ما یک تیم هستیم و همکاری ما ادامه دارد.»
وزارت خارجه امارات نیز روز شنبه در بیانیه‌ای حمله یمن به دو پالایشگاه وابسته به شرکت آرامکو در دو استان «بقیق» و «هجره خریص» را محکوم کرد.
در این بیانیه ضمن نادیده گرفتن تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، ادعا شد که این یک اقدام تروریستی و خرابکارانه و دلیل دیگری بر تلاش گروه‌های تروریستی برای تضعیف امنیت منطقه است.
به گزارش خبرگزاری وام، این مقام ارشد دولت امارات مدعی توانایی عربستان در غلبه بر عواقب این حادثه شد.
المزروعی تاکید کرد با توجه به این که آرامکو بزرگترین مجتمع پالایشگاه و پتروشیمی جهان است، این واقعه بر بازار جهانی نفت تاثیر می‌گذارد و می‌تواند قیمت نفت را بیش از 10 درصد افزایش دهد.
این در حالی است که منابع مطلع دوشنبه از بسته شدن خط انتقال نفت خام عربستان به بحرین با ظرفیت انتقال روزانه 230 هزار بشکه نفت خام خبر دادند.
به گفته منابع مطلع، این خط لوله‌ که روزانه بین 220 تا 230 هزار بشکه نفت را به شرکت «باپکو» در بحرین انتقال می‌دهد به دلیل کاهش تولید نفت پس از حملات اخیر نیرو‌های یمنی به آرامکو اینک بسته شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/165646/امارات-از-متحد-خود-دلجویی-می‌کند
بستن   چاپ