اخبار محرمانه
خرید حمایتی بیش از 73 هزار تن گوجه فرنگی
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 18:17:06
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / تاکنون بیش از 73 هزار تن گوجه فرنگی به ارزشی بالغ بر 731 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.
حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره روند اجرای طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی گفت: تاکنون بیش از 73 هزار تن گوجه فرنگی به ارزشی بالغ بر 731 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده که سهم استان فارس بیش از 54 هزار تن، استان خراسان رضوی بیش از 13هزار تن و استان‌های اصفهان و اردبیل بیش از 5 هزارو 300 تن بوده است.
او با بیان اینکه 14 کارخانه فرآوری گوجه فرنگی جهت تولید رب گوجه با این سازمان همکاری می‌کند، افزود: تلاش برای اجرای موفق طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی همچنان ادامه خواهد داشت.
شیرزاد افزود: برنامه خرید گوجه حمایتی در سال 98 که از چهار استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل آغاز شده است و همچنان در سایر نقاط کشور ادامه دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی تا کنون بالغ بر 89 هزار تن گوجه فرنگی با قیمت توافقی توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی زیر مجموعه این سازمان در استان‌های جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و همدان از کشاورزان خریداری و به منظور صادرات در کارخانجات فرآوری تبدیل به رب گوجه به صورت اسپتیک بسته بندی شده است.
به گفته وی، مجموع گوجه فرنگی مازاد بر نیاز بازار تازه خوری و صنعتی که بصورت حمایتی و توافقی از کشاورزان خریداری شده، بالغ بر 162 هزار تن است.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، پایداری تولید، حفظ قیمت محصول در بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/165936/خرید-حمایتی-بیش-از-73-هزار-تن-گوجه-فرنگی
بستن   چاپ