اخبار محرمانه
افزايش رقابت دروني اصلاح طلبان
يکشنبه 12 خرداد 1392 - 2:31:40 PM
اخبار محرمانه-رقابت دروني اصلاح طلبان شدت گرفته است. 
به گزارش سرويس سياسي اخبار محرمانه در جلسات دروني اصلاح طلبان گزينه هاي بحث ديگر ميان روحاني و عارف نيست بلكه بحث بر سر مشاركت نكردن در انتخابات و يا حمايت از روحاني است!           بنا بر اين گزارش ،مخالفان مشاركت معتقدند  نبايد اجازه داد نظام  بابت رد صلاحيت هاشمي جايزه دريافت كند،و موافقان حمايت از روحاني معتقدند كه فرصت اختلاف ميان اصولگرايان فرصتي طلايي است كه نبايد از دست داد و عدم حمايت از روحاني فقط فرصت سوزي است و بس.
در همين حال محمدعلي نجفي خبر داد که در شنبه هفته آينده کارگروه هفت نفره جمع‌بندي خود را اعلام مي‌کند و از ميان محمدرضا عارف و حسن روحاني، کانديدا‌ي واحد دو جريان اصلاح‌طلب و معتدل اعلام مي‌شود.
 محمدعلي نجفي عضو شوراي شهر تهراناعلام کرد که در هفته گذشته تلاش‌هاي بسياري انجام شد که ائتلاف و اجماع نظري بين عارف و حجت‌الاسلام روحاني دو کانديدا‌ي نزديک به دو جريان اصلاح‌طلب و معتدل ايجاد شود اما به نتيجه‌اي نرسيد.روز گذشته جلسه‌اي را با مشاوران آقاي خاتمي داشتيم که در اين جلسه برخي از مشاوران آقاي هاشمي نيز حضور داشتند و قرار شد که يک کارگروه هفت نفره تشکيل شود.
اين عضو شوراي شهر تهران گفت: وظايف اين کارگروه، مذاکره با تعدادي از بزرگان کشور، مذاکره با دو کانديدا‌ي مورد نظر در جهت ائتلاف و ايجاد زمينه لازم براي اجماع و پيش‌بيني سازوکارهاي لازم براي اجماع و ائتلاف مانند نظرسنجي در سطح وسيع در سراسر کشور است که من سخنگوي اين کارگروه هفت نفره هستم. درصورتي که به نتيجه‌ نهايي دست يابيم، تا شنبه آينده کانديدا‌ي واحد خود را اعلام مي‌کنيم.
نجفي ادامه داد: هر خبري درباره ائتلاف و يا اجماع عارف و روحاني صحت ندارد چندي پيش در برخي از سايت‌ها نوشته شده بود که آقاي عارف به نفع آقاي روحاني کنار رفته است که چنين چيزي وجود ندارد. روز شنبه ائتلاف يا اجماع اين دو کانديداي انتخابات رياست جمهوري از سوي کارگروه اعلام خواهد شد.
وي در پاسخ به سوالي درباره اين‌که مواضع آقاي هاشمي و آقاي خاتمي با يکديگر متفاوت است گفت: اين دو طيف دو خط موازي نيستند، بلکه در ماه‌هاي اخير تمام مواضع آنها با يکديگر يکي بوده است. زماني که آيت‌الله هاشمي رفسنجاني کانديدا شدند هم جريان معتدل و هم اصلا‌ح‌طلب از ايشان حمايت کردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/182/افزايش-رقابت-دروني-اصلاح-طلبان
بستن   چاپ