اخبار محرمانه
لابي براي تغيير نظر جامعه روحانيت مبارزشدت گرفت
8دليل اکثريت هوادار ولايتي در جامعه روحانيت
يکشنبه 19 خرداد 1392 - 5:49:42 PM
اخبار محرمانه- اخبار دريافتي از تلاش بعضي افراد براي وادارکردن جامعه روحانيت مبارزتهران به حمايت از کانديداي خاصي حکايت دارد.
به گزارش سرويس سياسي اخبار محرمانه؛در حالي که گفته مي شود روز سه شنبه جامعه روحانيت مبارز به تصميم گيري در باره مشخص کردن کانديداي اصلح خواهد پرداخت؛لابي ها و فضا سازي هايي براي مديريت اين تصميم گيري در جريان است.
در محافل گفته مي شود که سازمان تبليغات که مدير آن از قاليباف حمايت مي کند با نشر خبري از نظر سنجي سايت تبيان تحت پوشش سازمان تبليغات کوشيد قاليباف را داراي راي اول ،جليلي را راي دوم و ولايتي را راي سوم معرفي نمايد؛تا با اطلاع از اين که احتمال حمايت جامعه روحانيت از جليلي اندک است؛عملا ولايتي را از دايره گزينه ها بيرون نمايد.
از سوي ديگر بعضي از کانال هاي نزديک به جامعه روحانيت که داراي گرايشهاي نزديک به آيت الله مصباح هستند تماس هايي را با بعضي از اعضاي جامعه روحانيت برقرار کرده اند تا آنان را به حمايت از جليلي تشويق نمايند. تحليل اين افراد آنست که با حمايت جامعه روحانيت از جليلي عملا جامعه را در صف حاميان آيت الله مصباح قرار داده و اقدام جامعه مدرسين در حمايت از ولايتي جبران گردد.
اين در حالي است که حاميان ولايتي در جامعه روحانيت اکثريت داشته و موارد زير را به عنوان استدلال خود مطرح مي نمايند:
1. ولايتي همواره رابطه خوبي با جوامع روحاني داشته و حوامع روحاني هم به او اعتماد دارند.
2. رابطه خوب و تبعيت پذير ولايتي با مقام معظم رهبري ثابت شده است.
3. جليلي عليرغم سابقه خوب هنوزدر سطح مديريت کلاني چون رياست جمهوري داراي توانايي شناخته شده نيست و جامعه روحانيت نمي تواند ريسک حمايت از فردي امتحان پس نداده را بپذيرد(خطر مدل احمدي نژاد)
4. هنوز شبهاتي در مورد رابطه جليلي و احمدي نژاد وجود دارد و او مواضع شفافي در مورد احمدي نژاد و جريان انحراف ندارد.
5. قاليباف نيروي فعالي است که البته شبهات مالي در مجموعه او و بعضي شذوذات در نگرش فرهنگي و اجتماعي او وجود دارد.
6. وقتي جامعه مدرسين از ولايتي حمايت کرده است؛حمايت از کانديداي ديگر بويژه بدون حجت کافي شبهه شکاف ميان جامعتين را دامن خواهد زد.
7. گروههاي همسوي جامعه روحانيت مثل جبهه پيروان همگي به حمايت از ولايتي پرداخته و شديدا فعالند؛اعلام کانديداي ديگر موجب ترديد عقيدتي و سياسي هواداران شده به موقعيت جامعه روحانيت صدمه خواهد زد.
8. ميان هواداران جامعه روحانيت در مورد ولايتي نوعي از اجماع هست ولي در مورد جليلي و قاليباف اختلاف نظر بسياري وجود دارد و بعضي افراد حتي شبهات شرعي جدي در حمايت از قاليباف مطرح مي کنند.


http://www.SecretNews.ir/fa/News/199/8دليل-اکثريت-هوادار-ولايتي-در-جامعه-روحانيت
بستن   چاپ