اخبار محرمانه
نطرسنجي 21 خرداد
مهمترين يافته هاي يک سايت نظر سنجي خارجي
چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 12:27:50 AM
اخبار محرمانه –يک سايت که گفته مي شود در در آمريکا به روز شده و روزانه با 1800 نفر از طريق مصاحبه هاي تلفني تماس و نظر سنجي به شيوه چرخشي يا Rollingمي نمايدنظر سنجي 21خرداد خود را منتشر کرد .
اخبار محرمانه بدو ن تاييد صحت يا نيت اين نظر سنجي جهت اطلاع خوانندگان خود بخشي ازاين نظر سنجي را منتشر مي کند:
21 خرداد 1392
مهمترين يافته‌ها:

مهم‌ترين يافته‌هاي آخرين نظرسنجي مرکز مذکور، نشان مي‌دهد که براي اولين بار در 10 روز اخير نسبت کساني که تصميم نگرفته‌اند به چه کسي راي دهند به کمتر از 50 درصد رسيده است: نسبت اين عده در 3 دور نظر سنجي اخير از 55 به 47 درصد کاهش يافته است. اين ميزان در روز آغاز اين نظرسنجي‌ها 61 درصد بود.
مهم‌ترين تغيير در آراي نامزدها، در ميان نامزدهاي اصول‌گرا يا نزديک به اصول‌گرايان، جابه‌جا شدن رتبه‌ي آقايان جليلي و رضايي است. آقاي جليلي به رتبه‌ي دوم پس از آقاي قاليباف رسيده و آقاي رضايي به رتبه‌ي سوم تنزل کرده است.
در ميان اصول‌گرايان، آراي آقاي قاليباف کماکان به روند نزولي خود ادامه مي‌دهد. آراي ايشان با 30 درصد رشد منفي، از 39 درصدي 16 خرداد به 27.1 تنزل کرده است. با اين حال آقاي قاليباف هنوز در صدر فهرست آراي نامزده‌هاي موجود قرار دارد.
روند نزولي نسبت آراي آقاي حدادعادل نيز تا پيش از کناره‌گيري از رقابت‌ها کماکان ادامه داشته است. با اين حال آراي آقاي ولايتي دوباره شروع به صعود کرده است.
در مقابل، آراي دو نامزد نزديک به اصلاح‌طلبان، يعني آقايان روحاني و عارف، در حال افزايش بوده است. آراي آقاي روحاني در همين فاصله با افزايشي بيش از 65 درصد از 8.1 درصد به 14.4 درصد رسيده است. آراي آقاي عارف نيز با رشدي 45 درصدي از 5.8 به 8.4 درصد اافزايش يافته است. با اين تفاوت که رشد آراي آقاي روحاني ثابت اما رشد آراي آقاي عارف با نوسان روبرو بوده است.
از ميان اصول‌گرايان تنها آراي آقاي جليلي همچنان در حال رشد با آهنگي ملايم است. آراي آقاي جليلي با رشدي 19 درصدي، از 16 خرداد تا زمان انجام اين نظرسنجي از 13.9 به 16.5 افزايش يافته است.
به طور کلي، از ميان تمامي پاسخگوياني که مي‌گويند در انتخابات شرکت مي‌کنند، گذشته از 47 درصدي که تصميم مشخصي اتخاد نکرده‌اند و 7 درصدي که به افراد ديگري تمايل داشته يا از اعلام نظر خود خودداري کرده‌اند، آقاي قاليباف هنوز با در اختيار داشتن 12 درصد آرا در صدر قرار دارد. پس از ايشان آقاين جليلي و رضايي به ترتيب با 7.5 و 7.3 درصد در رده‌هاي دوم و سوم قرار مي‌گيرند. پس از اينان، آقايان روحاني و ولايتي به ترتيب با 6.5 و 5.2 درصد، آقاي عارف با 3.3 درصد قرار دارند آقايان حدادعادل و غرضي کماکان با آرايي کمتر از 2 درصد در انتهاي فهرست نامزدها جاي گرفته‌اند.
اگر از ميان پاسخگوياني که مي‌گويند در انتخابات شرکت مي‌کنند فقط کساني در نظر گرفته شوند که تاکنون تصميم گيري کرده و از ميان 8 نامزد موجود يک نفر را انتخاب کرده اند، آقاي قاليباف با 27.1 درصد بالاتر از ساير نامزدها قرار دارند. بعد از ايشان، آقايان جليلي با 16.5 درصد، رضايي با 16.0 درصد، روحاني با 14.4، ولايتي با 11.4 درصد، و عارف با 8.4 درصد قرار داردند. آقايان حدادعادل و غرضي به ترتيب با و 3.5 و2.7 درصد آرا در دو رتبه‌ي آخر قرار مي‌گيرند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/206/مهمترين-يافته-هاي-يک-سايت-نظر-سنجي-خارجي
بستن   چاپ