اخبار محرمانه
ارسال مخفیانه موقعیت مکانی توسط آیفون
شنبه 17 شهريور 1397 - 17:18:06
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب، اطلاعات مذکور به طور عمده در اختیار چندین شرکت بازرگانی قرار گرفته است.
تمامی این برنامه ها به منظور فعالیت درست نیازمند دسترسی به موقعیت مکانی کاربران خود هستند. از جمله برنامه هایی که بدین منظور به کار گرفته شده اند می توان به برنامه های نمایش وضعیت آب و هوا، برنامه های حفظ تناسب اندام و غیره اشاره کرد.
به اشتراک گذاری اطلاعات این برنامه ها با شرکت های ثالث به آنها امکان می دهد تا راهی برای کسب درآمد بیشتر و نمایش تبلیغات برای کاربران خود بر مبنای موقعیت مکانی خود بیابند.
بسیاری از این برنامه ها علاوه بر شناسایی موقعیت دقیق مکانی کاربران خود، اطلاعات حساس دیگری را نیز جمع آوری می کنند که دسترسی به آنها توسط شرکت های ثالث می تواند امنیت و حریم شخصی افراد را به خطر بیندازد.
کارشناسان امنیتی از اینکه مردم عادی از سرقت اطلاعات خصوصی خود توسط شرکت های بازرگانی و تجاری مطلع نیستند، ناراحت بوده و می گویند آنها باید بتوانند به ابزاری برای توقف این روند دسترسی داشته باشند.
از جمله دیگر اطلاعاتی که توسط برنامه های مذکور جمع آوری می شوند می توان به شتاب و سرعت حرکت کاربر، میزان شارژ باتری و نام شبکه مخابراتی مورد استفاده فرد اشاره کرد.
در مواردی شرکت های تجاری برای جمع آوری این نوع اطلاعات به توسعه دهندگان برنامه ها پول پرداخت می کنند تا بدین طریق یک پایگاه داده جامع از کاربران تهیه کنند و تبلیغات خود را بر همین اساس نمایش دهند.
از جمله برنامه های محبوب آیفون که بدین منظور به کار گرفته شده اند می توان به اسک اف ام به منظور پرسش و پاسخ ناشناس، ویدر رادار برای بررسی وضعیت آب و هوا، پرفکت 365 ( برنامه واقعیت افزوده) و غیره اشاره کرد.
منبع: خبرگزاری مهر

http://www.SecretNews.ir/fa/News/21430/ارسال-مخفیانه-موقعیت-مکانی-توسط-آیفون
بستن   چاپ