اخبار محرمانه
برگزاری نشست هماهنگی آیین های عزاداری ماه محرم در کیش
چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 23:20:58
اخبار محرمانه - با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست هماهنگی آیین های عزاداری ایام محرم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست هماهنگی آیین های عزاداری ایام محرم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه جزیره، مدیران و معاونان سازمان، روسای ادارات و نهادها، مسئولان نظامی و انتظامی، جمعی از روحانیون و مسئولان هیئات مذهبی شامگاه دوشنبه 19 شهریور در حسینیه کربلایی ها برگزار شد.
در این نشست در خصوص برگزاری شایسته مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در جزیره کیش گفت و گو و تبادل نظر شد.
دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم با گرامیداشت این ایام با اشاره به حضور فعال هیئات مذهبی شهرهای مختلف کشور در کیش بر لزوم برنامه ریزی منظم، برگزاری کیفی و ارزشی آیین ها به همراه انتقال پیام های ارزشمند واقعه عاشورا به عنوان اصل و ذات برگزاری مراسم عزاداری تاکید کرد.
وی همچنین از آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری با هیئات مذهبی در برگزاری هر چه با شکوهتر آیین های عزاداری خبر داد.
امام جمعه کیش هم در این جلسه با اشاره به هدف والای امام حسین (ع) در قیام عاشورا گفت: تبیین فلسفه عاشورا رسالت مهمی در برگزاری آیین های عزاداری است که به عنوان محور عزداری ها باید مد نظر قرار گیرد تا نسل جوان ما از اهمیت این واقعه و هدف قیام سرور و سالار شهیدان و یارانشان آگاه شوند.
وی همچنین بر حفظ شعائر دینی در برگزاری آیین های عزاداری تاکید کرد و از مسئولان هیئات مذهبی خواست برای برگزاری شایسته آیین های عزاداری در این ایام تلاش کنند.
در این نشست زمان بندی و نحوه اجرای آیین های هیئات مختلف عزاداری در ایام محرم مشخص شد.
گفتنی است در جزیره کیش به واسطه حضور اقوام مختلف از سراسر ایران اسلامی هر ساله در ایام محرم جلوه با شکوهی از آیین های عزاداری به نمایش در می آید.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/23445/برگزاری-نشست-هماهنگی-آیین-های-عزاداری-ماه-محرم-در-کیش
بستن   چاپ