اخبار محرمانه
اهداف راهبردی وزارت ارتباطات در تحول دیجیتال
پنجشنبه 22 شهريور 1397 - 09:52:47
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، رسول سراییان امروز در نشست مشترک وزارتخانه های ارتباطات و نیرو که با هدف معرفی کاربرد فناوریهای نوین و اینترنت اشیاء در صنعت آب و برق برگزار شد، گفت: همگرایی در فناوری و هم افزایی در مدیریت منابع، تنها مسیر راهبردی در مواجهه با چالش های ملی کشور است.
وی ادامه داد: ورود صنعت فناوری اطلاعات (IT) در صنایع مختلف باعث افزایش بهره وری و هم افزایی در مدیریت منابع شده و همگرایی فناوری در صنایع مختلف تنها راهبرد مواجهه با چالشهای کشور از جمله آب، بیکاری، وابستگی به منابع نفتی، آلودگی محیط زیست، رونق اقتصادی و عدم شفافیت است.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر نقش وزارت ارتباطات و نیرو در رفع چالش ها و کاهش معضلات موجود در کشور گفت: با هوشمندسازی صنایع مختلف و ادغام فناوری با آنها می‌توان هزینه های دولت را کاهش داد و از منابع محدود استفاده حداکثری را کسب کرد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را از مفاهیم جدید و تحول زا در دنیا برشمرد و افزود: شهر هوشمند و دولت هوشمند از ثمرات تحول دیجیتال در کشور است و ایجاد دولت الکترونیک و متعاقب آن افزایش فرصتهای شغلی، افزایش بهره وری و کاهش مراجعات حضوری مردم از اهداف راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است .
سراییان افزایش بهره وری و ایجاد فرصت های شغلی را از فواید استفاده از فناوری های نوین در صنعت آب و برق عنوان کرد و گفت: افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد ملی، توسعه زیرساخت های هوشمند سازی شبکه برق و همچنین فضای کسب و کار دیجیتال و اشتغال زایی و افزایش سهم بخش خصوصی در توسعه خدمات در کشور از جمله این فواید است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: اشتراک گذاری داده های دو حوزه برق و آب منشاء تحولات بزرگ در کشور خواهد بود و نوآوری و خلق خدمات کسب و کارهای جدید با بهره گیری و ترکیب داده ها باز باعث خلق ثروت و ارزش توسط شرکت های نوپا خواهد شد.
وی مداخله حداقلی دولت در امور اجرایی و ورود در نقش توانمندسازی، تسهیل گری و مقررات گذاری را از عوامل کلیدی موفقیت در اجرای سند مشترک و پایداری آن عنوان کرد.
منبع: خبرگزاری مهر

http://www.SecretNews.ir/fa/News/23483/اهداف-راهبردی-وزارت-ارتباطات-در-تحول-دیجیتال
بستن   چاپ