اخبار محرمانه
سازوکار انتخاب وزير دردولت روحاني/تقويت موقعيت سيد رضا صالحي براي ارشاد
دوشنبه 31 تير 1392 - 12:41:19 PM

اخبار محرمانه – پس از گمانه زني هاي بسيار در مورد وزراي انتخابي دولت روحاني و تکذيب اطرافيان روحاني اخبار محرمانه به مکانيزم تعيين وزير توسط روحاني دست يافت.
به گزارش سرويس سياسي اخبار محرمانه؛ براي هر وزارتخانه اي با توجه به رسته سياسي-امنيتي يا اجتماعي- فرهنگي يا اقتصادي زير بنايي بودن آن گروهي از معتمدان و مشاوران انتخاب شده و در نشستي از آنها دو سئوال و يک درخواست شده است.سئوال ها در مورد وضعيت دستگاه يا وزارتخانه مربوطه در حال حاضر؛مسايل و چالش هاي اساسي وزارتخانه بوده و سپس از آنها خواسته شده است که 5 نفر ذيصلاح براي تصدي وزارتخانه از منظر خود با ذکر شاخصه هاي 28 گانه معرفي نمايند.
خبرنگار اخبار محرمانه مطلع شده است که نتيجه نظرات مستقيما به دست خود آقاي دکتر روحاني رسيده و هيچيک از اعضاي طرف مشورت دقيقا نمي دانند که چه کساني معرفي يا اکثريت يافته اند.گمانه زني هاي موجود بر حسب حدسي است که اعضاي شورا از معرفي احتمالي ساير اعضاي شورا مي زنند.
از سوي ديگر؛اين ليست تهيه شده نيز پايان کار تلقي نشده و روحاني ليست نهايي را پس از رايزني با بعضي چهره هاي شاخص و نهادهاي ناظر و بويژه هماهنگي با مقام معظم رهبري معرفي خواهد نمود.
البته اطلاعات ما نشان مي دهد که پاره اي از گمانه زني ها حول محور افراد غلط نبوده ولي از قطعيت برخوردار نمي باشد.مثلا آقايان زم؛سيد رضا صالحي و مسجد جامعي براي وزارت ارشاد مطرح بوده اند اما با توجه به واکنش هاي انجام شده؛موقعيت آقايان زم و مسجد جامعي تضعيف و موقعيت سيد رضا صالحي به دليل موضع مثبت اصولگرايان نسبت به او تقويت شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/242/سازوکار-انتخاب-وزير-دردولت-روحاني-تقويت-موقعيت-سيد-رضا-صالحي-براي-ارشاد
بستن   چاپ