اخبار محرمانه
خودرو های بدون راننده هدف بعدی هکر ها
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 12:03:32
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، مدتی است خودروهای بدون‌راننده وارد زندگی ما انسان‌ها شده اند. تا به امروز این تکنولوژی پیشرفت چشم‌گیری داشته است. این خودروها در موارد زیادی اعم از تاکسی‌های بدون‌راننده و فروشگاه‌های سیار به زندگی انسان پا گذاشته اند. اما آیا این خودروها در برابر ورود هکرها ایمن هستند؟
جان چن، مدیر اجرایی شرکت بلک‌بری، از امکان دسترسی هکرها به کدهای اجرایی خودروهای بدون‌راننده ابراز نگرانی کرد. او گفت اگر هکرها بتوانند به این کد ها ورود کنند و آن‌ها را با کدهای دست‌نویس خود جایگزین کنند می‌توانند خودروهای بدون‌راننده را به سلاح‌ کشتار تبدیل کنند. این مبحثی که چن مطرح کرد اتفاقی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت مخصوصا که در ماه بهار امسال یک تاکسی بدون‌راننده در آریزونا یک خانم را زیر گرفت و کشت.
ماجرا زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که طرح‌های پیشنهادی برای حل این مشکل فاصله‌ی زیادی تا اجرایی شدن دارند. البته نظر آقای چن در صنعت تولید این خودروها هیچ تاثیری نداشته و ما نباید منتظر رفع این مشکل در مدل‌های بعدی این نوع خودرو باشیم. باید امیدوار باشیم که این خودروها در آینده هک نشوند و ما شاهد تصادف‌های عمدی و کشتار هدف‌مند هکرها نباشیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/24707/خودرو-های-بدون-راننده-هدف-بعدی-هکر-ها
بستن   چاپ