اخبار محرمانه
اتهام زنی تازه فایرآی به ایران
شنبه 31 شهريور 1397 - 13:55:55
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، یک شرکت امنیت سایبری غربی مدعی شد گروهی از هکرها، با پشتیبانی دولت ایران، شرکت‌های بزرگ انرژی در خاورمیانه را هدف حملات سایبری قرار داده است.
شرکت امنیت سایبری فایرآی، در بخشی از گزارش خود، نام «کمپین فیشینگ» را بر روی این حمله قرار داده و گفته است که این هکرها، صرفاً به دنبال سرقت اطلاعات از رایانه‌های شرکت‌ها بوده‌اند و عملکرد آن‌ها، مشابه با گروهی بوده است که پیش‌تر، با حمله به شرکت نفت عربستان سعودی، هزاران رایانه آن‌ها را نابود کرد.
این شرکت امنیتی آمریکایی که پیش‌ازاین نیز سابقه گسترده‌ای در اتهام زنی به ایران در زمینه حملات سایبری داشته است، عنوان کرد که با تشدید شدن تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران، احتمال بروز موج گسترده‌تری از حملات سایبری توسط این کشور، به منافع آمریکا و هم‌پیمانانش وجود خواهد داشت.
فایرآی، در گزارش خود، به نام گروه‌هایی اشاره کرده است که پیش‌تر به ایران منسوب شده بودند و از طرفی، متهم به انجام حملات سایبری جدید، علیه اهدافی در آمریکا و سایر نقاط جهان هستند. در این گزارش نام گروه 33 APT ذکر شده و گفته شده است که این گروه با ساختن دامنه‌های جعلی، اقدام به ارسال ایمیل به قربانیان حملات کرده و با ضمیمه کردن فایل‌های آلوده، شرکت‌های نام‌برده را به بدافزار آلوده کرده است. پیش‌ازاین نیز این شرکت، گروه مذکور را به سازمان‌دهی حملات سایبری به اهدافی مشخص در دنیا متهم کرده بود.
کارشناسان این شرکت امنیتی، مدعی هستند ایران، از مدت‌ها پیش و بعد از واقعه استاکس نت در سال 2010، دست به انجام اقدامات خصمانه سایبری زده است و اغلب، به کشورهای عرب همسایه خود و صنایع نفت و گاز آن‌ها حمله ور می‌شود. البته در این گزارش بر این نکته تأکید شده است که ایمیل‌های آلوده ارسال شده در موج تازه حملات، مخرب نبوده و صرفاً به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته است. ظاهراً سازمان‌های مختلفی در خاورمیانه، آمریکای شمالی و ژاپن، به این بدافزار آلوده‌شده‌اند. شرکت‌ها در زمینه نفت و گاز، واحدهای زیرساختی، شرکت‌های بیمه‌ای، بخش‌های ساخت و تولید و واحدهای دانشگاهی، جزو قربانیانی بوده‌اند که فایرآی، در گزارش خود به آن‌ها اشاره کرده است.
منبع: سایبربان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/26381/اتهام-زنی-تازه-فایرآی-به-ایران
بستن   چاپ