اخبار محرمانه
چین و آمریکا سلاطین دنیای مجازی می شوند
يکشنبه 1 مهر 1397 - 09:55:04
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، اریک داشمیت که از مدیران سرشناس حوزه تکنولوژی و مدیراجرایی پیشین آلفابت است در جریان یک رویداد خصوصی پیش بینی کرد که اینترنت در دهه آینده به نسخه های تحت رهبری چینی و تحت رهبری ایالات متحده تقسیم خواهد شد.
این روزها نسخه سانسور شده گوگل تحت رهبری ساندار پیچای، در چین گسترش داده شده و موجب اختلاف نظرهایی جدی در خارج و داخل این شرکت شده است.
اریک اشمیت، مدیرعامل گوگل و رئیس اجرایی شرکت آلفابت ، در پاسخ به سوال یک اقتصاددان به ابعاد این پیش بینی پرداخت. درواقع وقتی اقتصاددان مشهور تایلر کوون از او پرسید: "شانسی برای تقسیم شدن اینترنت وجود دارد؟ او پاسخ داد :
:بله من فکر می کنم که احتمالا سناریو دو قطبی شدن اینترنت دور از ذهن نیست. درواقع منظور من چندپارگی اینترنت نیست. اما احتمالا یک اینترنت مبتنی بر چین و یک اینترنت غیر چینی به رهبری امریکا خواهیم داشت.
وی ادامه داد: " من مدت ها با چینی ها کار کرده و از نزدیک وضعیت شرکت های این کشور را رصد کرده ام.شرکت های متعددی در حال ساخت در چین هستند که ثروتی خیره کننده به این کشور اعطا می کنند. اینترنت چینی درصد بزرگی از تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهد، این در حالی است که در طرف دیگر ماجرا ایالات متحده نیز به شدت تحت تاثیر اینترنت است."
اگر این پیشبینی را درست در نظر بگیریم، احتمال می رود اینترنت چینی امکان صادرات داشته باشد. درواقع با توجه به نفوذ سیاسی و اقتصادی چین احتمال می رود این کشور با ایجاد اتصال اینترنتی و تسهیل روابط تجاری از جمله تجارت دیجیتال بین چین و کشورهای اروپایی، آفریقا، خاورمیانه و آسیا، ریشه های خود را تقویت کند.
جالب است که پیشبینی های اشمیت زمانی امطرح می شود که جانشین وی در گوگل؛ ساندار پیچای به مدیر عامل شرکت، بحث برانگیزترین استراتژی ها و روابط را با چین ترتیب داده است.
منبع: انتخاب

http://www.SecretNews.ir/fa/News/26677/چین-و-آمریکا-سلاطین-دنیای-مجازی-می-شوند
بستن   چاپ