اخبار محرمانه
نقد اخبار محرمانه بر تذبذب رسانه هاي جبهه پايداري
به کجا چنين شتابان؟
شنبه 6 مهر 1392 - 12:19:28 PM


شنيده ها حاکيست که جبهه پايداري در پي آنست که خط مخالفت با روحاني را رهبري کند.
در حالي که حسن روحاني از سفر نيويورک برگشته ودر برابر تحسين ديپلمات ها از توانايي ايران اسلامي از ايجاد فضاي مثبت به سود ايران و نيز بطورهمزمان خشم نتانياهو از انزواي صهيونيست ها در برابر سياست فعال ايران ؛جبهه پايداري مي کوشد ارييس جمهور را مظهر سازشکاري و اقدام او را مقدمه سازش با اسراييل نشان دهد.پايداري در ظرف چند ماه گذشته تذبذب سياسي زيادي از خود نشان داده است
.
تغييرمواضع آيت الله مصباح:
 
در حالي که پيش از انتخابات رياست جمهوري؛ آيت الله مصباح با عباراتي ويژه از دکتر لنکراني حمايت مي کرد ولي پس از کانديداتوري سعيد جليلي ايشان به حمايت از وي پرداخت.اما با پيروزي روحاني عبارات آيت الله نيز اخيرا تغيير کرده است؛ايشان اخيرادر گفتگو با فارس از موضع واقع نگرايانه اي گفتند:
در انتخابات يازدهم رياست جمهوري، ملاحظه شد؛ کانديدايي که هيچ نوع امکانات مادي نداشت، نه دار و دسته‌اي داشت، نه حزبي، نه سرمايه‌اي، و نه حتي حزبي از او حمايت ‌کرد، بدون اين‌که يک صدم برخي ديگر هزينه کرده باشد، صرفاً به خاطر اين‌که مردم در او خلوصي ديدند، به همان اندازه که فهميدند رأي قابل توجهي به او دادند.
ايشان در بخش ديگري هم گفتند: خدا تدبيري کرد که کسي سر کار بيايد که در شرائط فعلي مجبور باشد هواي خط رهبري را داشته باشد،‌ چون خودش بيست سال نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي بوده، و نقطه هاي مثبتي هم در زندگي‌اش دارد
.
پايداري وافسوس سخنگويش:
 
در همان حال سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي سخنگوي پايداري پس از انتخابات رياست جمهوري در سخني بحث برانگيز اعلام کرد که: اگر آقاي روحاني موضع تعامل با جهان را زودتر شفاف مي‌کرد، ما به او راي مي‌داديم.
سخني که هرچند بسيار بدان حمله شد ولي در صورت صداقت گفتار نشان دهنده شجاعت گويندگانش نيز تلقي مي شد
.
اما باز تغيير موضع پايداري:
عليرغم اين که پايداري و سخنگويش از سياست تعاملي روحاني با دنيا تمجيد کردند ولي درسفر نيويورک که بنا گفته روحاني با اختيار تام رفته بود؛پايداري ها ظرفيتي را براي کليد زدن مقابله با روحاني را ديدند.رسانه هاي نزديک به پايداري نظير رجا نيوز حتي قبل از بازگشت روحاني به کشور حملات تندي را آغاز کردند.
حمله بي باکانه به حاميان روحاني؛تقدير محافظه کارانه از خودش:
سايت بي باک نوشت:
"اراک اوباما رييس‌جمهور آمريکا در بخشي از کنفرانس مطبوعاتي خود در واشنگتن، تائيد کرد که با حسن روحاني رييس‌جمهور ايران گفت‌وگوي تلفني داشته است. همين تائيديه اوباما کافي بود تا جريان سازش داخلي آنچنان به وجد آيد که از آن بعنوان يک رويداد و دست‌آورد بزرگ تاريخي ياد کنند. اين در حالي است که مقامات آمريکايي ساليان متمادي است که درخواست مذاکره و ملاقات مستقيم با مقامات ايراني را مي دادند اما با پاسخ قاطع منفي از سوي مقامات ايراني روبرو مي شدند. بنابراين اين اتفاق به هيچ عنوان کار شاق و بزرگ و حتي کوچکي هم نبوده که از سوي رئيس جمهور روحاني صورت گرفته است.
برخلاف خط خبري جريان سازشکار داخلي، بايد بزرگترين دست آورد سفر روحاني به نيويورک را دفاع منطقي و همراه با متانت وي از منافع ملت ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي برشمرد نه گفتگوي تلفني وي با اوباما يا ملاقات حضوري وزير امور خارجه کشورمان با همتاي آمريکايي خود، از همين رو پرواضح و بديهي است که اگر چنين ملاقات هايي برگ افتخار و پيروزي باشد؛ بايد پادشاهان و رهبران بي کفايت عربي را در سکوي اول اين نوع پيروزي ها دانست در حاليکه مذاکرات متعدد مستقيم و خفت‌بار رئيس تشکيلات خودگردان با مقامات رژيم صهيونيستي و آمريکايي، تنها دست آوردي که براي ملت مظلوم فلسطين تا کنون به دنبال داشته است، آوارگي بيشتر و از دست دادن اراضي گسترده تر بوده است."
جالب سطي ديگر از اين مطلب است که نويسنده خبر بي باک نيوز نوشته است:
سفر روحاني به نيويورک و مواضع اصولي و منطقي وي در قبال رژيمهاي استکباري قابل تحسين مي باشد و مذاکرات با مقامات آمريکايي را اگر بزرگترين نقطه ضعف و لکه ننگ اين سفرها ندانيم، قطعا دستآورد بزرگي که عده اي سعي در القا آن هستند، نمي توان تلقي کرد.

هرچند بخشي از اين سخنان در ذات خود درست است ولي مقايسه ملاقات روحاني با رهبران بي کفايت عرب؛يا لکه ننگ دانستن مذاکرات واژگاني تند وقياسي مع الفارق است زيرا رفتار و کنش رييس جمهور زير نظر مقام معظم رهبري قرار داشته و هيچگاه مسير مقايسه شده با ساختار ايران اسلامي همخواني ندارد.

تز توطئه در خدمت حمله به روحاني:
نکته جالب آن که رسانه نزديک به پايداري رفتار روحاني را بجاي آن که حاصل مديريت و تدبير نظام بداند؛متاثر از افراد ناشناخته ارزيابي مي کند:
بي باک نوشت: بنابر شنيده هاي خبرنگار بي باک، دکتر روحاني برخلاف ميل خود به دستور يکي از تئوريسين هاي پير داخلي معلوم الحال مجبور به گفتگو با اوباما شده است.
معناي اين عبارت چيست؟
1.رييس جمهور بجاي تبعيت از رهبري از يکي از تئوريسين هاي پير داخلي!! تبعيت مي کند.
2.اين تئوريسين پير چه قدرتي دارد که که از ايران مي تواند رييس جمهور را خلاف خواست او وادار به گفتگو با اوباما کند؟
دعوت به تجمع اعتراض آميز:
سايت بي باک در ادامه خبر داد يا به عبارتي دعوت کرد و نوشت:
"در پي اعلام خبر رسمي تماس تلفني اوباما و حسن روحاني، دانشجويان دانشگاه هاي تهران در فرودگاه مهر آباد تجمع اعتراض آميزي بر قرار خواهند کرد.اين تجمع همزمان با ورود روحاني به ايران، راس ساعت 11 در پاويون مهرآباد برگزار مي شود."
هرچند تجمع در صورت کسب مجوز حق قانوني است ولي در صورت بروز بحران يا مشکل مثلا حمله به رييس جمهور چه کسي مسئوليت آن را مي پذيرد؟جمعيت پايداري يا سايت هاي وابسته؟
تحليلگران سوال مي کنند در حالي که رييس جمهور در سخنانش آمريکاييان را بخاطر فقدان وحدت موضع نقد کرده است؛چه کساني مي کوشند اين دست بالاتر ايران را به دست پايين تبديل کنند؟
در همين حال سايت رجا نيوزنوشت: به نظر مي‎رسد رئيس جمهور در اولين لحظات حضور در خاک ايران بدون هر گونه درنگ بايد پاسخگوي اقدامي باشد که نه در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامي و نه در چارچوب محاسبات حداقلي منافع ملي نمي گنجد و از اين رفتار ابهام زدايي کند، چرا که از دقايقي پس از انتشار اين خبر، موجي از عصبانيت و ابهام همراه با تعجب در ميان جريان انقلابي به راه افتاده است.
اين گونه نوشتارحاکي از حرکت جرياني براي سازشکار نماياندن رييس جمهور و تسويه حساب شکست انتخابات ازاوست!
آيا فتنه اي جديد اين بار از سوي ديگر در حال شکل گيري است؟

http://www.SecretNews.ir/fa/News/283/به-کجا-چنين-شتابان؟
بستن   چاپ