اخبار محرمانه
در واکنش به مواضع سخت فرانسوي ها در مذاکرات ژنو:
اصلاح طلبان از رييس جمهور فرانسه درخواست تغيير ديدگاه کردند!
شنبه 2 آذر 1392 - 1:26:52 PM

اخبار محرمانه- تعدادي از اصلاح طلبان و نيز نيروهاي معارض جمهوري اسلامي با ارسال نامه هايي خواستار تغيير ديدگاه فرانسه در مذاکرات ژنو شدند.
به گزارش خبرنگار اخبار محرمانه؛عمادالدين باقي از چهره هاي نزديک به طيف تندرو اصلاح طلب با ارسال نامه اي به فرانسوا اولاند نوشته است:
"من به عنوان يک فعال و پژوهشگر حقوق بشر که با برخي نهادهاي حقوق بشري و غير دولتي کشور شما نيز همکاري ديرينه دارم از مواضع اخير کشور شما در مذاکرات5+1 متعجب و نگران شدم که برخلاف مواضع همه کشورها و حتي امريکا در مذاکرات بود. علاوه بر اين، باز هم بعنوان يک فعال حقوق بشر، از شما مي خواهم که در تصميم خود در جلوگيري از تفاهم در جهت اولين قدم براي ايجاد اعتماد به صلح اميز بودن برنامه هسته اي ايران و در نهايت رفع تحريم هاي اقتصادي و فني و علمي براي ايران بازنگري فرماييد."
باقي سپس با وارد کردن انتقاداتي به جمهوري اسلامي در حوزه حقوق بشر نوشته است:
"مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري سال 92نشان دادند که عليرغم همه رنج ها و مشقت هاي شان هنوز روش هاي اعتدالي و اصلاحي را براي تغيير وضعيت در ايران ترجيح مي دهند وجريانات تندرو و اقتدارگرا در داخل ايران و جريانات راديکال و سرنگوني طلب خارج از ايران را نفي مي کنند. تصميم دولت شما در مخالفت با تلاشهاي مسالمت اميز دولت جديد ايران نه تنها نفي اراده مردم ايران بود، بلکه راه را ناخواسته براي ائتلاف نانوشته جريانات تندرو و اقتدارگرا در داخل ايران و جريانات راديکال خارج از ايران باز مي کند و کار ما فعالان حقوق بشر را حتي سخت تر مي کند."
باقي در انتهاي نامه خود آورده است:
"من به عنوان کسي که دريافت مدال کميسيون ملي حقوق بشر فرانسه در سال 2005 را جزو افتخارات زندگي خود مي داند (!!)از شما درخواست مي کنم فارغ از تاثيرات مواضع جريانات راديکال در خاورميانه، روند مهم تحولات اخير ايران را مد نظر قرار دهيد. مردم ايران همواره نسبت به فرانسه نگاهي مثبت داشته اند. نبايد اين حسن ظن را قرباني جلب نظر تندروها کرد."
لازم به ذکر است که دولت فرانسه بر پايه منافع اقتصادي که از دولت هاي ارتجاعي عرب منطقه انتظار دارد و نيز پيوند هاي عميق با رژيم صهيونيستي است که رفتار خود را تنظيم مي کند ؛نه درخواست تعدادي فعال حقوق بشري در ايران!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/294/اصلاح-طلبان-از-رييس-جمهور-فرانسه-درخواست-تغيير-ديدگاه-کردند!
بستن   چاپ