اخبار محرمانه
چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق طراحی کنیم؟
يکشنبه 15 مهر 1397 - 16:31:10
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به نسبت سایر کسب و کار ها به سرمایه گذاری کمتری نیاز داشته و در صورت موفقیت می تواند سود بسیاری را برای صاحبان آن به همراه داشته باشد.
این جاذبه ها سبب می‌شود بسیاری افراد به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشند و سالانه هزاران سایت و فروشگاه اینترنتی راه اندازی شود، اما تنها تعداد محدودی از این کسب و کار های جدید موفق می‌شوند و می توانند به سود‌‌های سرشار دست یابند.
کسب و کار اینترنتی چیست؟
کسب و کار اینترنتی یکی از بهترین و جدیدترین راه های کسب درآمد در دنیای جدید به شمار می‌آید و به کلیه اقداماتی که جهت فراهم آوردن کالا و خدمات مورد نیاز مشتریان در فضای وب صورت می‌گیرد گفته می‌شود.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی و یا یک سایت گردشگری می تواند مثال خوبی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشد. بسیاری از افراد کسب و کاری دارند و علاقه‌مند هستند آن را در بستر اینترنت هم گسترش دهند، ورود هر کسب و کاری به فضای وب آن را تبدیل به یک کسب و کار اینترنتی می‌کند. برای موفقیت کسب و کار اینترنتی باید اصول و راهکارهای آن را بشناسید و بکار ببندید، در غیر این صورت ممکن است شکست بخورید.
مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی
برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق لازم است مراحل زیر را طی کنید:
1 - علاقه خود را پیدا کنید
موفق ترین افراد در دنیای کسب و کار کسانی هستند که علایق خود را دنبال کرده اند، به همین دلیل اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق هستید پیش از هر اقدامی ‌ببینید به چه کاری علاقه دارید و بر مبنای علاقه تان حرکت کنید.
2 - نیاز بازار را مشخص کنید
پس از اینکه زمینه مورد علاقه تان را شناسایی کردید، لازم است به بررسی بازار بپردازید و وضعیت عرضه و تقاضای آن محصول و خدمات را مشخص کنید.
3 - سایتتان را طراحی کنید
سایت همه چیز یک کسب و کار اینترنتی است، بنابراین باید بسیار حرفه ای و با کیفیت باشد. در حال حاضر بسیاری افراد مدعی راه اندازی و طراحی وب سایت هستند اما حقیقت این است که طراحی وب سایت کار هر کسی نیست.
طراحی فروشگاه اینترنتی با طراحی سایت گردشگری متفاوت است و تنها اشخاصی می توانند اینکار را به درستی انجام دهند که از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشند. هنگام انتخاب طراح سایت لازم است تجربه، تخصص و توانایی های او را مورد توجه قرار دهید.
4 - سئو را جدی بگیرید
موفقیت کسب و کار شما به بازدیدکنندگان گره خورده، از این رو لازم است به سئو سایتتان اهمیت دهید و برای آن سرمایه گذاری کنید.
5 - اعتبار کسب کنید
تلاش کنید در بین مشتریان و فعالان بازار شناخته شوید و برای خودتان اعتبار کسب کنید. کیفیت کالا و خدمات شما هم در اعتبارتان تاثیرگذار است.
6 - به مشتریان اهمیت دهید
مشتری رگ حیاتی هر کسب و کاری است و بدون او شما محکوم به شکست هستید، بنابراین لازم است یک برنامه مشخص برای مشتریان خود داشته باشید و به همه نیازها، پرسش ها و خواسته های او پاسخ مناسب بدهید.
نکات مهم در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق
برای در اختیار داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق لازم است به این نکات توجه کنید:
- شناخت توانمندی ها، نقاط قوت و ضعف هر مجموعه در موفقیت کسب و کارشما بسیار تاثیرگذار است. سعی کنید پس از شناخت برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خودتان برنامه ریزی کنید.
- برای موفقیت کسب و کارتان لازم است به صورت منظم به آنالیز رقبا بپردازید و نحوه عملکرد آن ها را تحلیل کنید.
- امنیت را جدی بگیرید، شاید افراد زیادی باشند که بتوانند طراحی سایت فروشگاهی را انجام دهند اما اینکه چقدر می توانند امنیت آن را تامین کنند بحث دیگری است. اگر چه فروشگاه‌های اینترنتی به بالاترین میزان امنیت، نیاز دارند اما تامین امنیت داده ها برای همه کسب و کارهای اینترنتی یک امر ضروری است.
- تولید محتوای ارزشمند یکی از نکات مهم در موفقیت هرکسب و کاری است و لازم است استراتژی محتوای قوی و برنامه تولید محتوای مناسبی برای کسب و کارتان تعیین کنید.
- حساب و کتاب کارتان را داشته باشید، شاید در ابتدای کار امکان استخدام حسابدار نداشته باشید اما خیلی مهم است حساب همه هزینه ها و درآمد هایتان را داشته باشید و خیلی دقیق برای افزایش درآمدهایتان برنامه ریزی کنید.
نتیجه گیری
با گسترش نقش اینترنت در زندگی افراد راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی بسیار پرطرفدار شده اند، صاحبان مشاغل سنتی هم به فکر این هستند که کسب و کارشان را اینترنتی کنند. به این ترتیب بازار پر رقابتی در سطح اینترنت شکل گرفته که تنها افراد معدودی می‌ توانند در آن موفق باشند.
برای کسب موفقیت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی لازم است با تکنیک های مختلف بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا و طراحی وب سایت آشنا باشیم.
وب24 طی سال های فعالیت خود به بسیاری از کسب و کارها کمک کرده تا در فضای وب فعالیت موفقی داشته باشند و از طریق راه اندازی و طراحی وب سایت های حرفه ای راه موفقیت کسب و کارهای اینترنتی را هموار کرده است.
منبع: ایتنا

http://www.SecretNews.ir/fa/News/29437/چگونه-یک-کسب-و-کار-اینترنتی-موفق-طراحی-کنیم؟
بستن   چاپ