اخبار محرمانه
افشای IP آدرس کاربران در تلگرام
دوشنبه 16 مهر 1397 - 10:48:11
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، پیام رسان تلگرام با رمزنگاری End-To-End از لحاظ امنیت و پایبندی به حریم شخصی کاربران اعتبار بالایی را برای خود کسب کرده است ولی با این حال این موضع به معنای خالی از ایراد بودن آن نمی باشد و یکی از محققان امنیتی از مشکلاتی در نسخه ی دسکتاپ آن پرده برداری نموده است. بر اساس گفته های این محقق، نسخه ی دسکتاپ پیام رسان تلگرام به دلیل فریم ورک نظیر به نظیر آدرس های IP عمومی و خصوصی را در زمان تماس های صوتی افشا می نماید. این آسیب پذیری کاربر را در مقابل حملات سایبری آسیب پذیر نموده و موقعیت او را در معرض مشخص شدن قرار می دهد.
فریم ورک P2P دارای گونه ی خاصی از شبکه‌ های کامپیوتری می باشد که در شکل معماری توزیع شده حجم فعالیت در شبکه را به اشتراک می گذارد. اگرچه کاربران نسخه ی موبایل توانایی غیرفعال نمودن تماس های P2P و حفظ امنیت اطلاعات را دارند ولی اشخاصی که از نسخه ی دسکتاپ این پیام رسان استفاده می کنند، راهی به جز کنار آمدن با آن ندارند. کمپانی توسعه دهنده ی تلگرام از نسخه های 1.3.17 بتا و 1.4 قابلیت غیرفعال نمودن کلی تماس های P2P و یا محدود نمودن آن به مخاطبان را در دسترس قرار داده اند.
کاربران تلگرام به منظور غیرفعال نمودن این گزینه در تلگرام باید در قسمت تنظیمات گزینه ی Private and Security را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه ی Voice Calls کلیک نموده و گزینه ی Peer-To-Peer را بر روی Never و یا Nobody قرار دهند. با انجام این تنظیمات تماس ها به سمت سرورهای تلگرام هدایت می شوند و IP آدرس مخفی می ماند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/29615/افشای-IP-آدرس-کاربران-در-تلگرام
بستن   چاپ