اخبار محرمانه
افزایش حملات سایبری به صنایع نفت و گاز در سال گذشته
سه شنبه 17 مهر 1397 - 14:18:18
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، طبق گفته ی مایک اسپیر (Mike Spear)، مدیر عامل عملیات جهانی امنیت سایبری صنعتی در «Honeywell»، حملات سایبری در بخش های نفت و گاز طی سال گذشته، افزایش یافته است.
اسپیر گفت:
شما سالانه حدود 365 هزار بدافزار جدید می بینید. یعنی 4 بدافزار در هر ثانیه.
وی افزود:
چیزی که ما می بینیم این است که در فضا، یا آنچه که ما صنایع فرآیند می نامیم، سطح نرم افزارهای مخرب، باعث پیچیدگی های بیشتر می شود. بعضی از آن ها در حال حاضر بسیار هدفمند هستند؛ که به نوعی متفاوت تر از چیزی است که 5 سال پیش وجود داشتند. همه بر سیستم های مالی ، والمارت که از نوع زنجیره ای است، تمرکز کرده بودند. اکنون شاهد افزایش قابل توجه هدف گیری ها بر زیرساخت های حیاتی صنایع فرآیند هستیم.
بر اساس گزارش مارک لیتل جان (Mark Littlejohn) ، رهبر جهانی Honeywell درخدمات مدیریت امنیت سایبری ، در اجلاس یاد شده، امنیت سایبری نفت و گاز از بخش های دیگر، در این زمینه ، عقب مانده است.
لیتل جان در مثال نمونه هایی که از زمینه های نفت و گاز از نظر امنیت سایبری جلوتر هستند، گفت:
البته سیستم های مالی خیلی بهتر عمل می کنند. و بعد از آن فکر می کنم بیمارستان ها نیز فعالیت بسیار خوبی دارند؛ اما هنوز جای کار و پیشرفت برایشان وجود دارد.
نماینده ی Honeywell در پاسخ به این سوال که آیا صنعت نفت و گاز می تواند از بخش های نام برده ایمنی را یاد بگیرد، گفت:
کاملا.
وزارت انرژی ایالات متحده به تازگی اعلام کرد که جوایزی تا 28 میلیون دلار را برای حمایت از تحقیق، توسعه و عرضه ی ابزار و فن آوری نسل آینده اعطا می کند. هدف، بهبود امنیت سایبری و انعطاف پذیری زیرساخت های انرژی مهم کشور از جمله شبکه های برق و زیرساخت های نفت و گاز طبیعی است.
منابع مالی توسط اداره ی امنیت سایبری، امنیت انرژی و امنیت سایبری واکنش اضطراری برای سیستم های تحویل انرژی، تامین می شود.
منبع: سایبربان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/29860/افزایش-حملات-سایبری-به-صنایع-نفت-و-گاز-در-سال-گذشته
بستن   چاپ