اخبار محرمانه
سايت معارض خارج کشور مدرک دکتر حسن روحاني را زير سوال برد
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 2:29:41 PM

اخبار محرمانه – يک سايت معارض خارج کشور مدرک دکتر حسن روحاني را زير سوال برد.

سايت خودنويس نوشت:چندي پيش، سايت Iran Election Watch خبر داد که از مدرک تحصيلي حسن روحاني در دانشگاه‌هايي که مدعي تحصيل در آنها بوده، خبري نيست.

اين مساله در ساليان پيش چندان مورد توجه قرار نگرفته بود، اما سيل خبرهاي مرتبط با مدارک تقلبي اخذ شده از بريتانيا، سوال‌هايي را در ارتباط با ادعاهاي دارندگان مدارک تکميلي از کشورهاي انگلستان، ولز، ايرلند و اسکاتلند به‌وجود آورده است.

سايت ناظرخودخوانده بر انتخابات ايران مدعي شده است: پس از بررسي سايت‌هاي دانشگاه‌هاي مختلفي که دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي خبر ازدرس خواندن در آنها داده، هنوز به هيچ نشانه‌اي از سابقه تحصيلي او دست نيافته است.

بنا بر اين ادعا؛ حسن روحاني در بيوگرافي رسمي خود اعلام کرده است که مدرک فوق ليسانس و دکتري خود را در رشتهٔ حقوق از دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند دريافت کرده است. سايت ايران الکشن واچ (ديده‌بان انتخابات ايران)، با مراجعه به سايت رسمي اين دانشگاه و همچنين سرويس پايان‌نامه‌هاي آن، نام کنوني (حسن روحاني) و پيش از انقلاب وي (حسن فريدون) را با تمامي مقالات انگليسي ممکن جستجو کرده است؛ همچنين به کاتالوگ عمومي کتابخانه بريتانيا مراجعه کرده است. اما به هيچ نشانه‌اي از وي دست نيافته است. ديده‌بان انتخابات ايران اذعان مي‌کند که در نهايت از دانشگاه گلاسگو استعلام کرده و سخنگوي اين دانشگاه در پاسخ اعلام کرده است که «هيچ سابقه‌اي از کسي با اين نام» در اين دانشگاه وجود ندارد.

اخبار محرمانه صحت اين ادعا را تاييد نمي کند ولي توضيحات دکتر روحاني ضروري است.

 


http://www.SecretNews.ir/fa/News/32/سايت-معارض-خارج-کشور-مدرک-دکتر-حسن-روحاني-را-زير-سوال-برد
بستن   چاپ