اخبار محرمانه
اخبار ويژه روزنامه هاي سه شنبه 23 دي
چهارشنبه 24 دي 1393 - 4:03:53 PM


اخبار ويژه روزنامه هاي سه شنبه 23 دي

*کيهان

خوش‌رقصي تسليم‌طلبان رصدگران آمريکايي را ذوق زده کرد

اظهارات خائنانه برخي افراطيون عليه فناوري هسته‌اي و سخنان بي‌منطق رئيس جمهور باعث شد دو مقام و تحليلگر ارشد آمريکايي توپ را به زمين ايران بيندازند!

رابرت اينهورن مدعي شد مذاکرات گرفتار اختلافات داخلي در ايران است. ري‌تاکيه نيز مدعي شده براساس اين اظهارات، بايد تحليل و تفسير غرب مبني بر اينکه قاطبه ملت ايران حامي برنامه هسته‌اي هستند را تغيير داد!

اظهارات اينهورن و تاکيه در حالي است که با وجود نرمش‌هاي متعدد طرف ايراني در مذاکرات وين و مسقط و ژنو، لجاجت آمريکا و برخي کشورهاي غربي موجب بن‌بست در مذاکرات شد. طرف غربي اذعان داشت که حتي با وجود واگذاري برخي امتيازهاي مهم از سوي ايران تحريم‌ها را لغو نخواهد کرد.

با وجود اين واقعيت روشن در تحليل بن‌بست مذاکرات، اکنون رابرت اينهورن مشاور ارشد و سابق دولت اوباما به المانيتور مي‌گويد مذاکرات گرفتار اختلافات داخلي در تهران است و همين امر مانع پيشرفت مذاکرات شده است.

اينهورن مدعي شد اختلافات در ايران بين «حسن روحاني» رئيس جمهوري ايران که به دنبال مصالحه است و منتقدان تندروي وي، مانع پيشرفت در مذاکرات شده است.

وي افزود: مذاکره کنندگان ايراني آزادي عمل چنداني ندارند و ظاهراً فاقد اختياراتي براي بکار بستن انعطاف‌پذيري لازم جهت دستيابي به توافق هستند(!) آنها با استفاده از برخي مفاهيم تلاش کرده‌اند انعطاف‌پذيري خود را نشان دهند اما تمايلي ندارند مسئله کاهش ظرفيت غني‌سازي را که شالوده توافق نهايي را تشکيل مي‌دهد، بپذيرند.

به گفته علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان «غربي‌ها مي‌گويند پس از اورانيوم 20 درصد، اورانيوم تا 15 درصد غني شده را هم تبديل کنيد»!

المانيتور ضمن مصاحبه با اينهورن اظهارات روحاني در همايش اقتصاد ايران و از جمله وصل نبودن آرمان به سانتريفيوژ را برجسته کرد و نوشت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر عالي ايران معتقد است نمي‌توان به آمريکا اعتماد کرد.

همزمان ري تاکيه عضو شوراي روابط خارجي آمريکا در لس‌آنجلس تايمز نوشت: هزينه‌هاي برنامه‌ هسته‌اي زمزمه اعتراض برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلبان را موجب شده است.

تاکيه با اشاره به کنفرانس اقتصاد ايران نوشت: روحاني در اين نشست از انزوا انتقاد کرد و رشد اقتصادي را در گرو توافق با قدرت‌هاي بزرگ دانست منتهي او در عين حال مي‌گويد ما بايد تابع رهنمودهاي رهبر معظم باشيم.

تاکيه آنگاه وارد موضوع اصلي مي‌شود و مي‌نويسد: دانشگاه تهران در ماه دسامبر شاهد برپايي کنفرانسي بود که در آن جمعي از چهره‌هاي نسبتاً موجه اصلاح‌طلبان از ديدگاه حاکميت، در اظهاراتي بي‌سابقه لب به بيان انتقادهايي کوبنده از خسران‌هاي جبران‌ناپذير اميال و جاه‌طلبي‌هاي هسته‌اي ايران گشودند. در غرب همواره تصور مفسران سياسي و رسانه‌اي بر اين بوده است که برنامه هسته‌اي رژيم ايران از حمايت قاطبه ملت برخوردار است. ]نظرسنجي‌هاي غربي همواره همين ارزيابي را ثابت کرده است[ اما انکار اين برنامه از سوي نمايندگان مترقي‌ترين جناح سياسي ايران، گواه بر اين مدعاست که مواضع مبارزه‌طلبانه هسته‌اي پايگاه حمايت مردمي متزلزلي دارد(!) يکي از سخنرانان کنفرانس برپا شده در دانشگاه تهران، «احمد شيرزاد» از نمايندگان سابق مجلس بود که با جسارت تمام به اين موضوع ورود کرد و گفت که «برنامه هسته‌اي تا به حال هيچ مزيتي براي کشور نداشته و حتي يک ليوان آب هم به دست مردم نداده است».

لس‌آنجلس تايمز مي‌افزايد: ديگر سخنران اين کنفرانس «صادق زيبا کلام» بود که يک دانشگاهي صريح‌اللهجه و جسور و از نزديکان به جناح اصلاح‌طلب محسوب مي‌شود. زيبا کلام هم با بيان ديدگاههاي مشابه فوق عنوان کرد «آنقدر که برنامه هسته‌اي به کشور صدمه زده است، جنگ تحميلي خسارت بار نياورده است».

عضو شوراي روابط خارجي آمريکا سپس با تمجيد از مواضع مشابه کساني چون عبدالله نوري و رضا خاتمي مي‌نويسد: جنبش سبز در سال 2009 به همين هزينه‌هاي گيج کننده برنامه هسته‌اي اشاره داشت. عبدالله نوري در سال 2012 اظهار داشت «ما نبايد مشکلاتي که برنامه هسته‌اي بر زندگي و معيشت مردم تحميل کرده است را کم اهميت بدانيم و اجازه دهيم تنها يک موضوع هر چند هم بسيار مهم همه منافع ملي‌مان را تهديد کند».

تاکيه سپس مي‌نويسد: چرا تفکرات يک چنين سياستمداران چپگراي موجهي مهم است؟ همواره گمان رسانه‌هاي غربي بر اين بود که موضوع هسته‌اي يک مسئله ملي است و مردم پشت سر حکومتند و الزامات و دستور کار هسته‌اي حاکميت را با همه مشکلاتش قبول دارند. اما ديدگاههاي تاريک برخي چهره‌هاي مشهور سياسي راجع به برنامه هسته‌اي و لزوم توجه به هزينه‌هاي گيج کننده اين برنامه، ثابت کرد که تصور رسانه‌ها و مفسران سياسي غرب پيرامون حواشي اين برنامه غلط بوده است.

ري تاکيه با بيان اينکه رهبر جمهوري اسلامي ايده اقتصاد مقاومتي را براي مقابله با فشارهاي غرب مطرح کرده مي‌نويسد: اين ايده هر چند رياضتي است اما امتيازش اين است که کشور از فشارهاي خارجي مستقل خواهد بود. در اين مدل ايران برنامه هسته‌اي خود را به عنوان دروازه رشد و پيشرفت علمي حفظ مي‌کند.

وي در پايان مي‌نويسد: روحاني خود يکي از معماران برنامه هسته‌اي ايران و در حقيقت در دستگاه حاکميت ايران يک «خودي» است و اساساً به نظر نمي‌رسد قصد به چالش کشاندن معيارهاي رهبر عالي ايران را داشته باشد. اما چالش اصلي حاکميت، هنوز هم چپ‌گراها هستند.

تحليل‌هاي اينهورن و تاکيه نشان مي‌دهد که رصدگران اطلاعاتي و سياسي در آمريکا بسيار به مواضع زاويه‌دار يا مخالف‌خوان علاقمند هستند تا اين اظهارنظرهاي انگشت‌شمار را در تحليل‌هاي خود به جاي ملت ايران و منطق مقاومت او بنشانند و بر آن اساس مقاومت يا تسليم ايران را نتيجه بگيرند. خروجي اين مدل نيز تشديد فشارها است. در حقيقت تسليم‌طلبان دشمن را جسورتر مي‌کنند.

روزنامه زنجيره‌اي کم‌ آورد ظريف را سايه قابوس کرد!

يک روزنامه زنجيره‌اي تازه‌تاسيس در دومين هفته راه‌اندازي خود با کمبود سوژه و محتوا مواجه شده است.

روزنامه «مردم امروز» که توسط تيمي مرکب از گردانندگان برخي نشريات زنجيره‌اي اداره مي‌شود، روز يکشنبه براي چندمين بار طرحي از چهره جان‌کري را به جاي عکس اصلي بر صفحه اول خود نشاند که در حال دست دادن با شاه عمان است. اين روزنامه به جاي سايه سلطان قابوس، سايه محمدجواد ظريف را کشيده و تيتر زده است؛ «سايه سلطان بر مذاکرات»! «مردم امروز» در همان صفحه مي‌نويسد جان‌کري پيش از مذاکره با ظريف به ملاقات سلطان قابوس رفت رئيس دولتي که ميانجي سنتي ايران و آمريکاست.

پررنگ کردن نقش ميانجي در حالي است که نقش دولت عمان در زمان فقدان مذاکره ميان طرفين پررنگ بود و اکنون که وزيران خارجه دو طرف بارها - حتي بدون حضور نمادين کاترين اشتون - ساعت‌ها با هم مذاکره کرده‌اند، امري مضحک به نظر مي‌رسد. سلطان‌ قابوس مدت‌هاست در مونيخ بستري است.

آبان ماه سال گذشته نيز نشريات زنجيره‌اي با ذوق‌زدگي تيترهاي غيرواقعي به مذاکرات مسقط (پايتخت عمان) اختصاص دادند، تيترهايي نظير «جهش بزرگ در مذاکرات» «ورود ميانجي؛ نسيم توافق وزيدن گرفت» و... اما دکتر عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه يک ماه بعد در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد «مذاکرات مسقط خيلي بد بود و طبيعي بود که ما در چنين شرايطي به خاتمه مذاکره فکر مي‌کرديم.»

مردم امروز پيش از اين هم با وجود تکذيب سخنگوي وزارت خارجه، دروغ آسوشيتدپرس را ترجيح داده و مدعي شده بود براي خروج ذخاير اورانيوم غني شده از کشور توافق شده است! اين در حالي است که اساسا در همان خبر دروغ، تکليف لغو تحريم‌ها طبق معمول مسکوت گذاشته شده بود.

اين روزنامه ديروز با انتشار خبر راهپيمايي در فرانسه براي محکوميت ترور آن را انقلاب دوم توصيف و در عين حال عکس نتانياهوي خون‌آشام را به شکل کاملا حرفه‌اي از عکس خود حذف کرد!

گراني و بي‌تدبيري را ول کن معرکه‌گيري و شامورتي‌بازي را بچسب!

روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب از جولان گراني در دولت يازدهم خبر مي‌دهند.

روزنامه شرق با استناد به گزارش بانک مرکزي در صفحات داخلي خود نوشت: با آنکه از شيب افزايش قيمت‌ها در دولت يازدهم کاسته شده اما هنوز هم سبد معيشتي خانوار شاهد رشد قيمت برخي از اقلام خوراکي تا بيش از صددرصد است. اين را مي‌توان از لابه‌لاي گزارش بانک مرکزي که به تازگي بر خروجي تارنماي اين بانک قرار گرفته، فهميد. اين گزارش متوسط قيمت 40 قلم کالاي خوراکي در سطح شهر تهران را نشان مي‌دهد. از اين 40 قلم کالا که در 11 گروه خوراکي طبقه‌بندي شده‌اند 27 قلم کالا در مقايسه با هفته مشابه سال قبل با افزايش قيمت مواجه شده‌اند. قيمت برخي از اين کالاها مانند گوشت گوسفندي با هشت دهم درصد افزايش مواجه شده و درمقابل هندوانه با 129 درصد افزايش قيمت رو به رو شده است. البته شايد نبود فصل، گراني قابل‌توجه اين قلم کالا را توجيه کند اما نارنگي که ميوه‌اي زمستاني است هم سرنوشتي چون هندوانه دارد. اين ميوه در مقايسه با سال قبل رشدي بيش از صددرصد را تجربه کرده است.

شرق مي‌افزايد: در ميان اقلامي که قيمت آنها منتشر شده 10 کالا را مي‌توان يافت که قيمت آنها با کاهش مواجه شده است. نکته قابل تامل در اين زمينه اين است که کاهش قيمت اين 10 کالا همه کمتر از 15 درصد بوده در حالي که بيشتر افزايش‌ها بيش از اين رقم است.
نکته ديگري که از لابه‌لاي اين آمار مي‌توان يافت، اين است که از 11 گروه خوراکي (لبنيات، تخم‌مرغ، برنج، حبوب، ميوه‌هاي تازه، سبزي‌هاي تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر، چاي و روغن‌نباتي) هفت گروه با افزايش قيمت و سه گروه با کاهش قيمت مواجه شده‌اند و يک گروه بدون تغيير همچنان مانند قيمت‌هاي جاري در روزهاي ابتدايي فصل زمستان به فروش مي‌رسند. تمامي اين افزايش و کاهش‌ها در شرايطي رخ مي‌دهند که تورم در مسير نزولي افتاده و به روايت بانک مرکزي در آذر سال جاري به 17/2 درصد کاهش يافته است.

در گزارشي که به تازگي از سوي کانون شوراهاي اسلامي کار استان تهران منتشر شد، هزينه ماهانه يک خانوار چهارنفره کارگري در شهر تهران حداقل 3/1 ميليون و حداکثر 3/6 ميليون تومان است. از اين رقم بين 900 هزار تا يک ميليون تومان هر ماه صرف تامين هزينه‌هاي خوراکي مي‌شود. در حالي که حداقل حقوق يک کارگر 609 هزار تومان است که کفاف خورد و خوراک يک خانوار را هم نمي‌دهد.

شرق در ادامه از قول مهدي تقوي اقتصاددان نوشت: اين اقتصاددان معتقد است: براساس نظريات پايه‌اي اقتصاد خرد، افراد در شرايط «کاهش منابع درآمدي»، تلاش مي‌کنند از مصرف کالاها و خدمات با «کشش درآمدي بالا» يعني اقلام «غيرضروري» يا «لوکس» کم کنند و مخارج خود را به سمت مصرف کالاهاي با «کشش درآمدي پايين»؛ يعني اقلام «ضروري» متمايل کنند. اما در اين ميان محصولاتي مانند نان هم وجود دارد که «کشش‌ناپذير» هستند. به اين معني که افزايش قيمت آنها منجر به کاهش تقاضا نمي‌شود و همواره همان ميزان تقاضا براي آن محصول وجود دارد.

نکته حايز اهميت در اين ميان اين است که برخي از اقلامي که مي‌توانند به لحاظ ارزش غذايي در سبد مصرفي خانوارها جايگزين يکديگر شوند نيز تفاوت قيمت را به نحوي تجربه مي‌کنند که قابليت جايگزيني ندارد و گاها به حذف آن اقلام در سبد خانوار مي‌انجامد. به عنوان مثال، تخم‌مرغ و حبوب که منابعي از پروتئين هستند، مي‌تواند جايگزين گوشت و مرغ شود، اما نکته اينجاست که افزايش قيمت اين اقلام نيز ديگر استفاده از آن در سبد مصرفي خانوارها را به ميزان استاندارد، توجيه‌پذير نمي‌کند و بنابراين برخي از شهروندان مي‌گويند ميزان مصرف اين اقلام را در مصارف هفتگي و ماهانه خود نسبت به گذشته، کاهش داده‌اند. در اين ميان دولت بايد در اين زمينه چاره‌انديشي کند و راهکارهايي را بيابد که در کنار کنترل تورم، آثار کاهش نرخ تورم درهزينه سبد مصرفي آنها نيز به خوبي نمود يابد.

در اين ميان روزنامه اعتماد در گزارشي به گراني نان و آزادکردن قيمت آن از سوي دولت پرداخت و نوشت:‌ شايد بتوان امسال را سال گراني نان ناميد. هرچند که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بارها اعلام کرده بودند که قيمت ن��ن را افزايش نخواهند داد اما افزايش قيمت نان در سال جاري رکورد زد و بارها و بارها گران شد.

در نيمه دوم سال جاري با وجود همه اظهارات قبلي، دولت تصميم گرفتس نان را گران کند. پس در آذرماه بود که قيمت نان 30 درصد افزايش يافت. البته دولتمردان اين افزايش را تنها بخشي از طرح خود براي آزادسازي قيمت نان مي‌دانستند و اعلام کردند که در آينده نزديک قيمت نان آزاد مي‌شود. اما اين تصميم هم چند روزي بيشتر دوام نياورد و به يکباره پس از افزايش 30 درصدي قيمت نان مسئولان دولتي اعلام کردند که براي ايجاد شرايط آزادسازي قيمت نان (گام دوم گران کردن نان) در برخي شهرها و استان‌ها 20 درصد نانوايي‌ها آزادپز مي‌شوند.
يادآور مي‌شود همه روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب ازجمله شرق و اعتماد از پرداختن به مشکلات اقتصادي، تورم و بي‌تدبيري‌هاي دولت در صفحه اول خود طفره مي‌روند و ديروز همه طبق همين سياق بدون کمترين اشاره‌اي به گران‌شدن دوباره نان، شامورتي‌بازي علي مطهري در مجلس را براي پرکردن صفحه اول خود و به حاشيه انداختن مشکلات داخلي مردم برجسته کردند!

*ايران

ممانعت افغانستان از ورود سوخت ايراني

مقامات ولايت نيمروز افغانستان که با خاک ايران همسايه است، اعلام کرده‌اند واردات فراورده‌هاي سوختي مانند بنزين و گازوئيل از ايران را به دليل مطابقت نداشتن با استانداردهاي دولت افغانستان متوقف کرده‌اند. مقررات جديد دولت افغانستان حدود يک ماه است که به اجرا گذاشته شده ، اين مقررات در شرايطي به اجرا گذاشته شده است که خاک افغانستان يکي از مقاصد اصلي قاچاقچيان سوخت از ايران است. رئيس گمرک نيمروز گفته است، کاميون‌هاي حامل مواد سوختي ايراني اجازه ورود به افغانستان را ندارند و کيفيت سوخت ايران بايد بالاتر برود.

رسايي: روحاني هيچ دستاوردي نداشته است!

در حالي که دولت روحاني توانسته تورم را به کمتر از نصف برساند و فضاي جهاني عليه ايران را دچار تغييرات بنيادي کند، حميد رسايي، نماينده تهران و عضو جبهه پايداري گفته است که دولت روحاني هيچ دستاوردي نداشته است.

اين نماينده مخالف دولت، ديروز در جلسه علني مجلس طي تذکري شفاهي گفته است که از مسائل هسته‌اي تا مسائل اقتصادي دولت تماماً ناموفق بوده و موجب نا اميدي مردم شده است. گفتني است، رسايي ديروز در ساعتي اين ادعا را از تريبون مجلس مطرح کرد که در همان ساعت حسن روحاني، رئيس جمهوري آخرين دفترچه بيمه درماني را به يک ايراني معلول اهدا کرد و به اين ترتيب در دولت روحاني تمام ايرانيان صاحب دفترچه بيمه سلامت شدند، البته ذکر اين نکته نيز ضروري است که همفکران رسايي در دولت قبل در مواجهه با منتقدان مي‌گفتند که آيا شما حتي يک نکته مثبت را در دولت احمدي‌نژاد نمي‌بينيد که کارنامه او را تماماً منفي و ناموفق نشان مي‌دهيد؟

دامن زدن به احساسات ضد اسلامي در غرب

حوادث اخير پاريس باعث شده برخي رسانه‌ها در کنار گروه‌هاي افراط گراي غربي به احساسات ضد اسلامي و مسلمانان در اروپا و امريکا دامن بزنند. حمله به مراکز اسلامي مانند مساجد و نهادهاي فرهنگي در کنار حمله به فروشگاه‌هاي مسلمانان در اروپا طي روزهاي اخير گسترش پيدا کرده است. از جمله دو روز پيش در فرانفکورت آلمان مراکز مسلمانان مورد حمله قرار گرفته است، مشابه چنين حوادثي در درسدن آلمان و پاريس هم رخ داده است.

درخواست بازداشت مرتضوي و احضار 150 متهم

درخواست بازداشت «سعيد مرتضوي» به دادسرا ارائه شد. روز گذشته يکي از شکات پرونده تأمين اجتماعي از ارائه لايحه 16 صفحه‌اي شاکيان به شعبه 15 بازپرسي دادسراي کارکنان دولت خبر داد که در آن با توجه به «تعداد زياد متهمان» و «وجود بيم تباني» در پرونده درخواست بازداشت موقت مرتضوي مطرح شده است. به گزارش ايرنا خليل بهراميان همچنين خبر داد که در اين لايحه درخواست شده از 150 متهم ديگر پرونده تحقيق شود. به گفته بهراميان «مرتضوي در اين پرونده هم شخصاً و هم با مشارکت سايرين، اقدام کرده و هنوز از کساني که به مرتضوي کمک کرده اند، تحقيقات لازم نشده است.»

ارجاع پرونده «وطن امروز» به دادگاه

هيات نظارت بر مطبوعات به خاطر کاريکاتور توهين‌آميز روزنامه وطن امروز درباره رئيس جمهوري همچنين تيتر «خبر مرگش» در انعکاس خبر وخامت حال پادشاه عربستان به اين روزنامه تذکر داد. به گزارش روابط عمومي معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پرونده اين روزنامه به اتهام «تخريب رابطه با همسايگان» که در مغايرت با مصوبات شوراي عالي امنيت ملي است، به دادگاه ارجاع مي‌شود. خبر آنلاين هم بابت درج مطلبي که تضعيف نيروهاي مسلح را در پي دارد، تذکر گرفت. همچنين هفته‌نامه 9 دي بابت درج مطلبي با عنوان «قبض يد ولي، با اشتباهات خواص» و روزنامه قانون بابت درج طنزي که در تخريب رابطه با همسايگان و در مغايرت با مصوبات شوراي عالي امنيت ملي است، تذکر گرفتند.

*اعتماد

احتمال سفر احمدي‌نژاد به ترکيه

رييس‌جمهور پيشين ايران احتمالا براي حضور در چهارمين سالگرد گراميداشت نجم‌الدين اربکان، نخست‌وزير پيشين ترکيه به اين کشور مي‌رود. به گزارش پارسينه، رييس‌جمهور پيشين ايران احتمالا براي حضور در چهارمين سالگرد گراميداشت نجم‌الدين اربکان، نخست‌وزير پيشين ترکيه به اين کشور مي‌رود. نعيم اوزترک، رييس مرکز خيريه‌يي در شهر بورسا، به نام نجم الدين اربکان که مسوول برگزاري اين مراسم است، گفت: در سفري که به تهران داشتم با احمدي‌نژاد ديدار کردم و از وي‌ قول شرکت در اين مراسم را گرفتم. وي با استقبال از اين دعوت گفت که در صورتي که اتفاق خاصي نيفتد در اين مراسم شرکت خواهم کرد. همچنين اوزترک به نقل از احمدي‌نژاد گفت که وي بسيار علاقه دارد که به شهر بورسا سفر کند. قرار است ٢٧ فوريه (٨ اسفند) امسال چهارمين سالگرد گراميداشت نجم‌الدين اربکان، نخست‌وزير پيشين ترکيه در شهر بورسا با حضور برخي از مقامات ترکيه و مقامات و مسوولان پيشين کشورهاي خارجي برگزار ‌شود.

دليل «حسام الدين آشنا» براي خداحافظي با لباس روحانيت

آيت‌الله علم الهدي امام جمعه مشهد و از اساتيد و مسوولان دانشگاه امام صادق (ع) به ماجراي کنار گذاشتن لباس روحانيت توسط حسام الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهور، اشاره مي‌کند. به گزارش فارس، وي در پاسخ به اين سوال که «در ديداري که با آقاي آشنا داشتيد، نقل قولي منتشر شده بود که به ايشان به خاطر درآوردن لباس روحانيت اعتراض کرديد» مي‌گويد: دوستي بنده و آقاي آشنا به سال‌هاي قبل که ايشان در دانشگاه امام صادق (ع) مشغول به تحصيل بود و بنده مسوول دانشگاه بودم، بر‌مي‌گردد؛ ايشان در دانشگاه معمم و ملبس به لباس روحانيت شد اما لباس روحانيت را درآورد و بنده نيز اعتراض کردم که چرا اين کار را کرديد و آقاي آشنا در پاسخ گفتند «کاري که من انجام مي‌دهم تناسبي با لباس روحانيت ندارد نه پيش‌نمازم، نه منبري و کاري که کسوت روحانيت داشته باشد را ندارم پس چه ضرورتي دارد که اين لباس خدمت را بپوشم. »

نمايندگان در تذکرات‌شان به دولتي‌ها چه گفتند؟

١٤نفر از نمايندگان در تذکري به رييس‌جمهور خواستار توضيح درباره مازاد اعلام کردن تعداد قابل توجهي از کارمندان رياست‌جمهوري که به گفته آنها عمدتا از ايثارگران و به ويژه فرزندان شهدا هستند، شدند. به گزارش ايرنا، مهدي موسو‌ي‌نژاد، نماينده مردم دشتستان هم در تذکري به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار تذکر جدي وي به خبرگزاري‌ها و رسانه‌هايي شد که به دروغ مطالبي را تحت عنوان حمله نمايندگان به آقاي مطهري انعکاس داده و بعد از آن مطالب کذبي را در مورد نمايندگان انتشار دادند، در حالي که هيچ حمله يا برخورد فيزيکي صورت نگرفته است.

*جمهوري اسلامي

* وکيل هفته‌نامه طنز «شارلي ابدو» مي‌گويد اين نشريه در شماره جديد خود که روز چهارشنبه (فردا) توزيع خواهد شد چندين کاريکاتور از پيامبر اسلام چاپ خواهد کرد. به گزارش پايگاه اينترنتي «ايلاف» پاتريک بيلو يکي از نويسندگان اين نشريه موهن گفت: اين شماره با تيراژ يک ميليون نسخه و با 16 زبان مختلف منتشر خواهد شد. ريشارمالکا، وکيل اين هفته‌نامه نيز به راديو فرانسه گفت: در شماره جديد اين مجله به طور قطعي علاوه بر کاريکاتورهايي از پيامبر اسلام، دست‌اندرکاران شارلي ابدو کساني را که مي‌خواهند اين نشريه را ساکت کنند، مسخره خواهند کرد.

* تهمينه ميلاني؛ کارگردان سينما، به دادسراي فرهنگ و رسانه احضار شد. وي در گفتگو با خبرنگار ايلنا؛ با تاييد اين خبر افزود: دليل اين احضاريه انتشار فيلمنامه «شهرزاد زن هزار و يک شب» اعلام شده که توسط انتشارات کتابسرا منتشر شده است. ميلاني ادامه داد: اين کتاب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر شده و تمام مراحل قانوني را براي انتشار طي کرده و در تابستان سال 93 منتشر شده است. وي گفت: اتهامي که در اين احضاريه مطرح شده تبليغ عليه نظام در متن فيلمنامه شهرزاد زن هزار و يک شب است. ميلاني معتقد است محتواي کتاب شهرزاد زن هزار و يک شب يک داستان حماسي است که ماجراي بانويي را نقل مي‌کند که چگونه با درايت، خرد و هنر به مقابله با خشونت و خونريزي مي‌پردازد.

* در پي سقوط هواپيماي خطوط هوائي «ايرآسيا» در دريا و هشدار دولت آمريکا به اتباع خود مبني بر خودداري از سفر به اندونزي به ويژه منطقه جاوه شرقي و شهر «سورابايا» اکنون خبر مي‌رسد. «هندرو پريونو» رئيس سابق اطلاعات اندونزي معتقد است اين هشدار مسافرتي آمريکا به اتباع خويش در ارتباط مستقيم با خطر گروه داعش در اندونزي مي‌باشد. وي با اشاره به اينکه تحليل بسياري از کارشناسان مسائل اطلاعاتي و امنيتي نشان دهنده وجود خطر جدي داعش در اندونزي است، گفت: داعش از ميزان تاثيرگذاري بسياري بر مردم اندونزي برخوردار مي‌باشد لذا دولت و دستگاه‌هاي امنيتي کشوري بايد اقدامات لازم در اين زمينه را تدارک ببينند و قانون را نسبت به اتباع اندونزي که به داعش پيوسته‌اند، به اجرا در آورند. وي ادامه داد: من از مردم اندونزي درخواست مي‌نمايم که اجازه ندهند عناصر خارجي و يا داخلي وحدت و يکپارچگي ملت اندونزي را برهم زنند.

* زندانيان شيعه در جمهوري آذربايجان شکنجه مي‌شوند. ر��ا آغالي و الهام حاتم اف، دو تن از زندانيان مذهبي در جمهوري آذربايجان که در زندان شماره 14 اين کشور درحال گذراندن دوران محکوميت خود هستند، توسط ماموران زندان شکنجه شدند و براي 15 روز در زندان انفرادي خواهند بود. اين شکنجه‌ها پس از آن آغاز شد که ماه گذشته پس از کشته شدن يک زنداني در زندان شماره 14 آذربايجان، زندانيان دست به اعتراض زدند، زندانبانان اين زندان نيز در واکنش به اعتراضات، زندانيان اسلام‌گرا را شکنجه کردند. به گزارش ابنا، اخيراً فشارهاي غيرقانوني عليه زندانيان مذهبي در جمهوري آذربايجان خصوصاً نسبت به رهبران و عناصر تاثيرگذار اين جريان افزايش يافته است. در هفته‌هاي گذشته حزب اسلام جمهوري آذربايجان با برگزاري چندين نشست مطبوعاتي نسبت به اعمال فشارهاي غيرقانوني در مورد حاج «موسم صمداف»، حاج «آبگول سليمان اف» و حاج «طالع باقراف» از رهبران جريان اسلامي و نيز بازداشت بدون دليل حاج «ائلشن مصطفي اف» اعتراض کرده و تمام عواقب اين فشارها را متوجه حکومت دانسته است. در اقدامي غير قانوني، وکلا و خانواده‌هاي اين افراد از ملاقات با آنان محروم شده‌اند.

*قدس

تمرين مقابله با بحران در سايت نطنز

ايرنا: «اصغر زارعان»، معاون سازمان انرژي اتمي و رئيس کميته پدافند غيرعامل صنعت هسته اي، از برگزاري موفقيت آميز تمرين عملي مقابله با بحران و شرايط اضطراري در سايت غني‌سازي نطنز در آستانه برگزاري سالگرد شهداي هسته اي خبر داد.

انتقاد نقوي حسيني از مطهري

مهر: سيد حسين نقوي حسيني، سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس با انتقاد از اظهارات اخير مطهري، گفت: وي تلاش دارد رسانه ها و اخبار را حول محور خودش مديريت کرده و براي رسانه هاي بيگانه خوراک تهيه کند.

پورمحمدي در مجلس

مهر: در پايان جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي، سؤال ملي مصطفي افضلي‌فرد نماينده مردم اردبيل و عليرضا خسروي نماينده مردم سمنان از وزير دادگستري درباره عملکرد خلاف قانون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رسيدگي نکردن دادسراي انتظامي قضات به تخلفات مستند برخي از قضات از سوي هيأت رئيسه مجلس اعلام وصول شد.

«جشن طلاق» زيبنده جامعه اسلامي نيست

قدس آنلاين: محمدرضا عدالتخواه، رئيس کل دادگستري استان کرمانشاه در آيين تجليل از مزدوجان دستگاه قضا در کرمانشاه، بر ترويج فرهنگ ازدواج در جامعه تأکيد کرد و آن را راهکار مقابله با ناتوي فرهنگي دانست و گفت: جشن طلاق زيبنده جامعه اسلامي نيست.

برداشت پول از حساب فرزند يک مسؤول

فارس: سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي در نشست تخصصي رؤساي ادارات مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي استانهاي کشور با بيان اينکه بايد شگردهاي مجرمانه را هم کشف کنيم، گفت: از IP رايانه فرزند يکي از مسؤولان عالي‌رتبه چندين ميليون پول از بانکي در اهواز به صورت غيرقانوني برداشت شده بود و بررسي کرديم، ديديم که شخصي از طريق هک کردن IP، پيدا کردن کد و استفاده از واي‌فاي منزل فرزند آن مسؤول، اقدام به اين کار کرده است که او را هم دستگير کرديم.

خطر جدي پيرامون کارون

باشگاه خبرنگاران: احمدرضا لاهيجان زاده، مديرکل محيط زيست استان خوزستان، گفت: يکي از مهمترين مشکلاتي که راجع به رودخانه کارون وجود دارد، فاضلابهاي شهري است که از بالادست تا پايين دست وارد رودخانه کارون مي‌شود.

استفاده از زمين هاي کشاورزي روسيه!

ايرنا: عباس رجايي، رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي با اعلام اين مطلب که ايران به دنبال سرمايه گذاري در بخش کشاورزي روسيه و استفاده از منابع اين کشور براي تأمين احتياجات داخلي است، گفت: مذاکره بين ايران و روسيه و تعدادي ديگر از کشورها در اين زمينه ادامه دارد.

چرا همه به تهران مي روند؟

جهان: محمد باقر قاليباف، شهردار تهران در جلسه شوراي‌عالي نظارت بر توسعه شهري تهران گفت: آمار نشان مي‌دهد که با روند مذکور تا سال 1400 جمعيت مجموعه شهر تهران به بيش از 22 ميليون نفر خواهد رسيد که بايد براي آن فکر و برنامه‌ريزي جدي شود.

تخريب علاء الدين قطعي است

فارس: احمد دنيامالي، رئيس کميسيون عمران شوراي شهر تهران تأکيد کرد که تخريب طبقه هفت پاساژ علاء الدين قطعي است و توافقي هم وجود ندارد، چون حکم صادر شده است.

هواداران ايران از بحرين بروند!

ابنا: راشد بن عبدا... آل خليفه، وزير کشور بحرين در اظهاراتي ضد ايراني گفت: به سود ايران است که به جاي دخالت در امور داخلي کشورهاي همجوار، احترام کشورهاي همسايه را نگه دارد. ايران بهتر است مواظب شهروندان خود باشد. راشد افزود: آن کسي که پيروي و طرفداري و ارتباط خود را با ايران مي‌داند، بهتر است بحرين را ترک کند.

50 حمله به مسلمانان در فرانسه

فارس: خبرگزاري فرانسه روز گذشته گزارش داد که پس از حملات تروريستي در پاريس 50حمله عليه مسلمانان در اين کشور انجام گرفته است.

تهران نصف درآمد کشور را تامين مي کند!

عصر ايران: سيد حسين هاشمي استاندار تهران با بيان اينکه بيش از 50 درصد کل در آمد کشور از اين استان تامين مي شود گفت: حاضريم تهران را بدون بودجه دولتي اداره کرده و حتي چند استان را ياري رسان باشيم.

استقبال از «ابومازن» به شيوه «اردوغان»

مهر: رئيس جمهور ترکيه ديروز با حضور افرادي که لباس نظاميان دوران عثماني را بر تن داشتند از رئيس تشکيلات خودگردان استقبال کرد.

وقاحت «شارلي ابدو»

فارس: «ريشارد مالکا» وکيل نشريه شارلي ابدو گفت که اين هفته‌نامه، اين هفته براي چندمين بار، کاريکاتورهاي موهن در مورد پيامبر اسلام منتشر مي‌کند.

آماده‌باش پليس‌آمريکا پس از فراخوان ‌داعش

مشرق: شبکه خبري سي‌ان‌ان ديروز گزارش داد که اداره‌هاي پليس سرتاسر آمريکا بعد از فراخوان داعش به قيام در وضعيت هشدار قرار گرفته‌اند. سي‌ان‌ان بر اساس يادداشتي که در اختيارش قرار گرفته نوشت: يکي از سخنگوهاي داعش به نام محمد العدناني در يک پيام ويدئويي از طرفدارانش خواسته که قيام کنند و مقامات اطلاعاتي، افسران پليس، سربازان و شهروندان آمريکايي را بکشند. وي به طور خاص از آمريکا، فرانسه، استراليا و کانادا اسم برده است.

دستور روحاني را اطاعت مي کنم

خبرآنلاين: عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه پيگيري‌هاي مربوط به دستگيري عاملان اسيدپاشي به کجا رسيد گفت: پيگيري جدي براي دستگيري عاملان اسيدپاشي اصفهان در دستور کار است. وزير کشور همچنين اخبار مبتني بر انتصاب صالحي اميري به معاونت سياسي وزارت کشور را رد کرد و در پاسخ به اين سوال که چرا در مقابل اين انتصاب مقاومت کرده ايد گفت: مگر کسي جرات دارد که روي دستور رئيس جمهوري حرفي بزند؛ من به شخصه به رئيس جمهور علاقه‌مند و از دستورات ايشان اطاعت مي کنم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/331/اخبار-ويژه-روزنامه-هاي-سه-شنبه-23-دي
بستن   چاپ