اخبار محرمانه
بیش از نیمی از کودکان 10 ساله از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند
دوشنبه 30 مهر 1397 - 12:30:51
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، بنابر اعلام knowthenet، از مشاوران امنیت فضای‌مجازی، شبکه اجتماعی فیس‌بوک در صدر لیست سایت‌هایی است که کودکان با سنین کم در آن ثبت نام و فعالیت می‌نمایند، 52 درصد 8 الی 16 ساله‌ها بر نادیده گرفتن محدودیت‌های سنی اقرار نموده‌اند. 40درصد از کودک و نوجوانان 8 تا 16 ساله از Whatsapp، 24درصد از BBM و 11درصد از Snapchat استفاده می‌کنند.
بنابر تحقیقات، 59 درصد کودکان در سن 10 سالگی از شبکه‌های دارد در حالی که فقط 32 درصد از والدین ایشان در ارتباط با امنیت فرزند خود در دنیای مجازی احساس راحتی دارند. همچنین نظرسنجی‌ها حاکی از درج نظرات منفی توسط 21 درصد کودکان 11 ساله است و 26 درصد آنان نیز از طریق حساب کاربری شخص دیگری در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و 43 درصد کودکان با متوسط سن 12 سال دربستر شبکه‌های اجتماعی با افراد ناشناس درارتباط هستند.
بنا بر مطالعات انجام شده، کودکان 11 ساله بیشتر تصویر و فیلم از خود منتشر می‌نمایند و یا تمایل به ساخت پروفایل قلابی دارند. درصدی نیز در 13سالگی از طریق Twitter به اشخاص غریبه پیام می‌دهند و از خدمات Snapchat استفاده می‌کنند. 67 درصد نیز در صورت برخورد با مشکلات در فضای مجازی به والدین خود رجوع می‌کنند. در حالی که 67درصد والدین در هفته یک بار فعالیت‌های اینترنتی فرزند خود را کنترل می‌نمایند، بیش از 21 درصد از آنان از کاربرد برنامه‌های کنترل کننده، ابراز ناتوانی نموده‌اند و 46درصد والدین اقرار داشته‌اند بطور کلی از وجود سیاست‌های کاربری اینترنت در خانه و مدرسه بی خبر هستند.
دکتر ولفسن از روانشناسان کودک و سخنگوی knowthenet بیان داشته است: "اینترنت فراهم کننده تجربیات فوق‌العاده‌ای برای کودک با ذهن در حال رشد و کنجکاو است ولی بدلیل اینکه شبکه‌های اجتماعی موانع بین زندگی شخصی و اجتماعی کودک را از بین می‌برند، فرزندان آسیب پذیر هستند و با اشتراک گذاری نادرست محتوا در شبکه‌های اجتماعی خود را به خطر می‌اندازند.
طبق تحقیقات انجام شده، بچه‌ها با سنین به مراتب کمتری به شبکه‌های اجتماعی دسترسی یافته‌اند و این می‌تواند کودک فاقد آمادگی روحی را با محتوا، افراد یا موقعیت‌های خارج از ظرفیت خود روبرو سازد. والدین همچون سابق با محدود نمودن تجارب فرزندان، راه به جایی نخواهند برد و بهتر است کودک و نوجوان خود را تشویق به برقراری گفتمان پیرامون تجارب تلخ و شیرین نمایند. والدین می‌بایست بدور از هراس افکنی، بی پرده و صریح از خطرات احتمالی فضای مجازی برای فرزند خود صحبت کنند و خود را با جدیدترین روند و قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی بروز سازند."
منبع: پلیس

http://www.SecretNews.ir/fa/News/34128/بیش-از-نیمی-از-کودکان-10-ساله-از-شبکه‌های-اجتماعی-استفاده-می‌کنند
بستن   چاپ