اخبار محرمانه
قول سعودی‌ها به آمریکا درخصوص خاشقجی
دوشنبه 7 آبان 1397 - 04:56:32
اخبار محرمانه - وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی گفت ریاض قول داده تحقیقات درباره قتل خاشقچی به نحوی شفاف و کامل صورت گیرد.
به گزارش مشرق ، « جیمز متیس » وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت مقام‌های سعودی به واشنگتن قول داده‌اند که مسئله قتل « جمال خاشقچی » روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول را به طور کامل و شفاف مورد تحقیق قرار دهند.
بیشتر بخوانید:
احتمال اعدام عاملان قتل خاشقجی
تأثیر قتل خاشقجی بر روابط عربستان ‌و آمریکا
به نوشته پایگاه «هیل»، متیس که به بحرین سفر کرده، پس از دیدار با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، به گروهی از خبرنگاران آمریکایی درباره خاشقچی گفت: «ما در این مورد بحث کردیم. شما آن چیزی را که درباره‌اش صحبت کردیم، می‌دانید، یعنی لزوم تحقیقات شفاف، کامل و جامع.»
وی افزود: «وزیر خارجه جبیر کاملا موفق بود و هیچ ملاحظه‌ای در این مورد نداشت. او گفت باید بدانیم چه اتفاقی افتاده است. او کاملا همراهی می‌کرد و موافق بود.»
خاشقچی یک ماه پیش برای انجام برخی امور اداری و پس از دریافت امان‌نامه راهی کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، اما دیگر هرگز زنده بازنگشت. سعودی‌ها تحت فشار رسانه‌ها قتل خاشقچی را تایید کرده، اما مدعی شده‌اند که بن سلمان از این قتل خبر نداشته و کشته شدن خاشقچی حاصل یک «عملیات خودسرانه» بوده است. این در حالی است که عوامل اجرای این عملیات، همگی از دستیاران و مشاوران نزدیک ولی‌عهد سعودی هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/37302/قول-سعودی‌ها-به-آمریکا-درخصوص-خاشقجی
بستن   چاپ