اخبار محرمانه
علیپور و غفوری باید اخراج می‌شدند
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 08:47:07
اخبار محرمانه - رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داوران لیگ برتری در دو هفته ابتدایی مسابقات شروع خوبی در این فصل نداشتند.
به گزارش مشرق ، حسین عسگری در مورد نحوه قضاوت داوران در هفته دوم لیگ برتر اظهارداشت: ابتدا می‌خواهم در مورد برخی از کارشناسان صحبت کنم. یکی از این کارشناسان داوری با استفاده از تریبون رسانه ملی به غلط از بیژن حیدری داور بازی استقلال و ذوب‌آهن حمایت کرد و آموزش غلط به اهالی فوتبال داد. کارشناسان داوری نباید با اطلاعات غلط و من‌درآوردی قوانین را تعبیر و تفسیر کنند.
وی افزود: در بازی استقلال و ذوب‌آهن که پر بحث‌ترین بازی هفته دوم بود اخراج وریا غفوری از استقلال جای هیچ شک و تردیدی نداشت. به هر حال بیژن حیدری اگرچه بهترین داور فصل گذشته بوده اما در این بازی پر برخورد روز خوبی را سپری نکرد و در صحنه گل اول ذوب‌آهن مرتکب اشتباه شد زیرا غفوری به دلیل خطای شدید باید از استقلال اخراج می‌شد اما غفوری در میدان ماند و دو گل هم زد و تبدیل به بهترین بازیکن میدان شد.
عسگری با اشاره به قوانین فیفا عنوان کرد: فیفا می‌گوید اگر داوری 90 دقیقه قضاوت فوق‌العاده‌ای داشته باشد اما در یک صحنه یک تصمیم اشتباه بگیرد که روند و نتیجه بازی را تحت تاثیر قرار بدهد عملکردش ضعیف محسوب می‌شود. اخراج نشدن وریا غفوری یک تصمیم اشتباه بود که در نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن هم تأثیرگذار شد البته حیدری اخطاری هم که به دانشگر بازیکن استقلال در اواخر مسابقه داد هم درست نبود و مدافع استقلال نباید اخراج می‌شد.
رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به تصمیمات اشتباه کمک داوران مسابقه عنوان کرد: کمک داور بازی هم 2 آفساید اشتباه به ضرر استقلال اعلام کرد و در واقع 2 موقعیت خوب گلزنی از استقلال گرفته شد اما در صحنه‌ای که غفوری باعث مصدومیت شدید حبیب‌زاده مهاجم ذوب‌آهن شد.
وی با تشریح قانون آوانتاژ گفت: وقتی داور در صحنه‌ای آوانتاژ بدهد و این آوانتاژ منجر به گل شود داور می‌تواند به جای کارت قرمز به بازیکن خاطی کارت زرد بدهد، این در صورتی است که خطای شدیدی اتفاق نیفتاده باشد اما وقتی بازیکنی با خطای شدید بازیکن حریف را مصدوم کند حتی اگر آوانتاژ تبدیل به گل هم بشود باید کارت قرمز به بازیکن خاطی بعد از آوانتاژ داده شود.در قوانین داوری حفظ سلامتی بازیکن از همه چیز مهمتر است که بازیکن استقلال خطای بسیار شدیدی را انجام داد و فاصله این خطا تا گل بسیار کوتاه بود و در واقع یک لحظه بود بنابراین داور نمی‌تواند بگوید که من متوجه نشدم زیرا 4-5 دقیقه بازی به خاطر این مصدومیت شدید متوقف شد و بازیکن حتی به بیمارستان اعزام شد.
عسگری با اشاره به اشتباهات داوری در دو هفته اول لیگ برتر گفت: در 5 مورد داوران برای اخراج بازیکنی که خطای شدید کرده مرتکب اشتباه شدند. در هفته اول در بازی پرسپولیس و پدیده علیپور مهاجم پرسپولیس باید اخراج می‌شد، در همان هفته اول و در بازی استقلال و پیکان هم یک بازیکن از هر دو تیم باید اخراج می‌شدند و در بازی نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی که در هفته دوم برگزار شد هم یک بازیکن نفت با خطای شدید باید از میدان اخراج می‌شد که داور آن مسابقه هم کارت قرمز به بازیکن حریف نداد. 5 کارت قرمزی که در دو هفته باید به بازیکنان داده می‌شد با تشخیص اشتباه داوران انجام نشد و این شروع خوبی برای داوران ما در این فصل نبود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/3796/علیپور-و-غفوری-باید-اخراج-می‌شدند
بستن   چاپ