اخبار محرمانه
داعش گردشگران غربی را در تاجیکستان هدف قرار داد
یکشنبه 14 مرداد 1397 - 9:22:39 AM
اخبار محرمانه- کومو دوبوا در مقاله ای در فیگارو (فرانسه)در مورخ ٣١ جولای  ٢٠١٨ نوشت:
  • وزارت کشور تاجیکستان حمله به گردشگران خارجی را به حزب نهضت اسلامی تاجیکستان نسبت داده و در باره دخالت داعش در این حمله ابراز تردید کرده است. فعالیت این حزب تندرو که در سال ٢٠١٥ به برقراری دولت اسلامی و حمایت از سوی ایران متهم شده بود، ممنوع شد. به گفته مقامات تاجیکستان حدود هزار تبعه این جمهوری سابق شوروی به صفوف داعش در عراق و سوریه پیوسته اند. مبارزه با بنیادگرایی مذهبی به اولویت این دولت لائیک که اکثر مردم آن سنی هستند، شده است.

  • داعش گردشگران غربی را در تاجیکستان هدف قرار داد
    داعش در آسیای مرکزی مسئولیت حمله دوشنبه شب و قتل چهار گردشگر غربی در تاجیکستان را به عهده گرفت.
    دو شهروند امریکایی، یک سوئیسی و یک هلندی کشته شدند، یک سوئیسی دیگر و دو هلندی مجروح شدند، آخرین عضو گروه که یک گردشگر فرانسوی بود، از این حمله جان سالم به در برد. حمله در جاده مشهور پامیر که قرقیزستان را به افغانستان متصل می کند، روی داد.
    مقامات تاجیکستان اعلام کردند که عاملان حمله « اسلحه سرد و گرم در اختیار داشتند»، یکی از گردشگران با چاقو مجروح شده است. بر اساس اظهارات مبابع پلیس حداقل چهار مظنون دستگیر شدند و پنج نفر دیگر در درگیری با پلیس کشته شدند.
    شبکه های جهادی
    وزارت کشور تاجیکستان که این سوء قصد را به حزب نهضت اسلامی تاجیکستان نسبت داده ، در باره دخالت داعش در این حمله ابراز تردید کرده است. فعالیت این حزب تندرو که در سال ٢٠١٥ به برقراری دولت اسلامی و حمایت از سوی ایران متهم شده بود، ممنوع شد. در ژوئیه ٢٠١٧ یک تبعه فرانسوی برای «ورود غیرقانونی» به این کشور دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شد.
    به گفته مقامات تاجیکستان حدود هزار تبعه این جمهوری سابق شوروی به صفوف داعش در عراق و سوریه پیوسته اند. مبارزه با بنیادگرایی مذهبی اولویت این دولت لائیک که اکثر مردم آن سنی هستند، شده است. از سه سال پیش دولت تدابیر شدیدی از جمله اصلاح اجباری ریش و پویش مبارزه با داشتن حجاب را در برابر نفوذ افراط گرایان مذهبی، اتخاذ کرد.
    تاجیکستان به منظور جذب بیش از پیش گردشگران، سال ٢٠١٨ را «سال گردشگری» نامید. در پنج ماه نخست سال تعداد گردشگران چهار برابر شده است. این حمله گسترش این بخش را با مشکل مواجه می کند.


اخبار محرمانه- کومو دوبوا در مقاله ای در فیگارو (فرانسه)در مورخ ٣١ جولای ٢٠١٨ نوشت:
اخبار محرمانه- کومو دوبوا در مقاله ای در فیگارو (فرانسه)در مورخ ٣١ جولای ٢٠١٨ نوشت:
Translate by a professional
No Internet Connection
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Persian -> Persian...
    • Create a new word list...
  • Copy

http://www.SecretNews.ir/fa/News/3826/داعش-گردشگران-غربی-را-در-تاجیکستان-هدف-قرار-داد
بستن   چاپ