اخبار محرمانه
ديپلمات‌هاي غربي روز پنجشنبه 26 آذرماه گفته‌اند، روسيه مخالفتي با کناره گيري بشار اسد از قدرت به عنوان بخشي از فرايند گذار سياسي در سوريه ندارد.
27آذر 1394 - 12:13:28 PM
اخبارمحرمانه
اخبار محرمانه- واحد رصد/ ديپلمات‌هاي غربي روز پنجشنبه 26 آذرماه گفته‌اند، روسيه مخالفتي با کناره گيري بشار اسد از قدرت به عنوان بخشي از فرايند گذار سياسي در سوريه ندارد. به گزارش رويترز، يک ديپلمات بلندپايه غربي که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به مذاکرات درباره سوريه گفته است: آنچه به دست آمده يک فرايند است که به کناره گيري بشار اسد از قدرت منجر مي‌شود. اين ديپلمات بلندپايه غربي اضافه کرده است: «روس‌ها به اين نقطه رسيده‌اند که به طور خصوصي پذيرفته‌اند که بشار اسد در پايان دوران انتقالي برود، اما آنها هنوز آماده نيستند اين مساله را به طور علني اعلام کنند.» روسيه و ايران حاميان اصلي بشار اسد به شمار مي‌روند و در جريان مذاکرات وين براي صلح سوريه پيشتر اعلام کرده بودند که تنها مردم سوريه حق دارند در خصوص سرنوشت بشار اسد تصميم بگيرند. در مقابل، کشورهاي غربي و عربستان خواهان برکناري بشار اسد از قدرت هستند. اين در حالي است که ديپلمات‌ها به رويترز گفته‌اند، کشورهاي غربي، ‌ترکيه و عربستان با اکراه پذيرفته‌اند که بشار اسد در فرايند گذار و انتقال قدرت در سوريه همچنان در مسند قدرت باقي بماند. اين ديپلمات ها اضافه کرده اند، پذيرفتن اين موضوع باعث مي‌شود راه براي مصالحه در مذاکرات فراهم شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/448/ديپلمات‌هاي-غربي-روز-پنجشنبه-26-آذرماه-گفته‌اند،-روسيه-مخالفتي-با-کناره-گيري-بشار-اسد-از-قدرت-به-عنوان-بخشي-از-فرايند-گذار-سياسي-در-سوريه-ندارد
بستن   چاپ