اخبار محرمانه
سخنرانی اسنودن در نشست سایبری اتحادیه اروپا
يکشنبه 25 آذر 1397 - 18:31:56
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، پُل دایر (Paul C Dwyer)، رئیس نیروی کار تهدیدات بین‌المللی سایبری به صورت زنده با ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، رئیس آزادی بنیاد مطبوعاتی از محل تبعیدش در مسکو در طول نشست سایبری اتحادیه اروپا در ماه اکتبر 2018 در شهر دوبلین، ایرلند مصاحبه کرد.
" دایر در این خصوص توضیح داد :
اسنودن طرفدار حفظ حریم خصوصی و روزنامه‌نگاری تحقیقی است. البته این به معنی توانایی حفاظت از منابع است. با توجه به افشاسازی‌های اخیر نظارتی در ایرلند و دستگیری یک مستندساز در ایرلند شمالی که پرونده «Loughinisland» و تبانی میان اعضای پارلمان نظامی و دولت بریتانیا را پوشش داد، این موضوع اصلی مورد بحث ما بود.
" وی افزود:
ما در مورد نظارت بر روزنامه‌نگاران و کشف چگونگی اجرای تکنیک‌های نظارتی جمال خاشقچی (Jamal Kashoggi) و نحوه مرگ مخوف او به صورت عمیق بحث خواهیم کرد.
اسنودن سخنران اصلی اجلاس سایبری اتحادیه اروپا بود. او درباره دنیای متغیر، دونالد ترامپ، کره شمالی و نگرانی‌های مداوم درمورد تهدیدات سایبری روی دموکراسی توضیح داد.
ادوارد اسنودن متخصص آمریکایی رایانه، کارمند سابق سازمان سیا (CIA) و پیمانکار سابق دولت ایالات متحده است. وی چندین برنامه نظارت جهانی را فاش کرد که بسیاری از آنها از سوی آژانس امنیت ملی و سازمان اطلاعات جاسوسی 5 چشم با همکاری شرکت‌های مخابراتی و کشورهای اروپایی انجام شده‌اند. در سال 2013، اسنودن – پس از فعالیت‌های قبلی خود در شرکت دِل و سازمان سیا – بوسیله شرکت بوزآلن همیلتون (Booz Allen Hamilton)، پیمانکار آژانس امنیت ملی استخدام شد. پس از داستان‌های منتشر شده در روزنامه‌های گاردین و واشنگتن پست، این پیمانکار سابق آمریکایی در کانون توجهات بین‌المللی قرار گرفت. افشاسازی‌های بعدی از سوی دیگر انتشارات مانند : «Der Spiegel» و نیویورک تایمز صورت گرفتند. در تابستان سال 2013 وزارت دادگستری ایالات متحده، اسنودن را به نقض قانون جاسوسی 1917 و سرقت اموال دولتی محکوم کرد. وی که در آمریکا به جرم جاسوسی تحت تعقیب است، در سال 2013 و پس از افشای هزاران سند طبقه‌بندی شده مرتبط با برنامه شنود الکترونیکی آژانس امنیت ملی آمریکا، به روسیه پرواز کرد. اسنودن از آن زمان به بعد در مکانی نامعلوم در مسکو زندگی می‌کند.
منبع: سایبربان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/48698/سخنرانی-اسنودن-در-نشست-سایبری-اتحادیه-اروپا
بستن   چاپ