اخبار محرمانه
حملات نوین DDosبا استفاده از بات نت ها
يکشنبه 25 آذر 1397 - 18:32:12
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، کارشناسان امنیتی در آزمایشگاه امنیت سایبری «FortiGuard Labs»، طی گزارشی اعلام کردند که کد های مربوط به سرویسی جدید به نام «0x-booter» به بیرون درز کرده است و نفوذگران می توانند با ایجاد تغییرات روی این کدها حملاتی را ترتیب دهند. تهاجماتی که به وسیله این کدها می توان ایجاد نمود از نوع اختلال سرویس توزیع شده (DDoS) است.
تفاوت فاحش این حملات نوین از این نکته نشئت میگیرد که با استفاده از «0x-booter» و هزینه ای بسیار کم، حملات اختلال سرویس توزیع شده بزرگی را میتوان ترتیب داد.
سرویس جدید «0x-booter» برای اولین بار در تاریخ 17 اکتبر 2018 منتشر شد. این موضوع اینگونه اعلام شد که این سرویس می توانست بیش از 500 گیگابیت پست تبلیغاتی را با قدرتی معادل 20 هزار روبات منتشر کند که این موضوع در نوع خود منحصربه فرد بود.
کارشناسان امنیت سایبری شرکت «FortiGuard Labs» معتقدند که حملات اختلال سرویس توزیع شده از طریق بات نت های اینترنت اشیاء رخ می دهند و این بات نت ها هستند که توان حملات را تا چندین برابر ظرفیت افزایش می دهند. پس از تجزیه و تحلیل برخی از این حملات مشاهده شده که 16.993 روبات با استفاده از سرویس «0x-booter»، توانی معدل 424.825 گیگابیت در ثانیه بار ایجاد کرده است.
این نوع جدید از حملات اختلال سرویس توزیع شده (DDoS)، از طریق لایه انتقال (Transport) و کاربردی (Application) اعمال نفوذ می کنند که در نوع خود منحصر به فرد بوده است. در صورت عدم جلوگیری از این تهاجمات و افزایش استفاده از سرویس جدید «0x-booter»، در ادامه باید شاهد حملات گسترده و بیشتری باشیم.
نکته حائز اهمیت اینجا است که سرویس جدید «0x-booter» با هزینه ای معادل 20 الی 150 دلار در اختیار افراد قرار می گیرد و این اختلاف قیمت برای تعداد حملات، مدت زمان حمله، پشتیبانی و خدمات ارائه شده است.
منبع: سایبربان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/48704/حملات-نوین-DDosبا-استفاده-از-بات-نت-ها
بستن   چاپ