اخبار محرمانه
هویت شما برای پلیس فتا پنهان نیست
يکشنبه 25 آذر 1397 - 18:32:42
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، سرهنگ تورج کاظمی یادآور شد: متاسفانه باور پنهان ماندن هویت در فضای مجازی باعث افزایش جرائمی مثل هتک حیثیت در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی شده است.
وی با اشاره به پرونده‌های متعدد در این خصوص در پلیس فتا گفت: فردی که از روی حس انتقام‌جویی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی نموده بود‌از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیرشد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: به دنبال شکایت از سوی شهروندان‌، مبنی بر انتشار عکس و شماره موبایل آنها در سایت‌های غیراخلاقی که باعث ایجاد مزاحمت گردیده بود پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ کاظمی‌ گفت: طی بررسی فنی بعمل آمده، متهم برای فرار از قانون و اختفاء و گمنام ماندن هویت خود در شبکه اینترنت از فیلتر‌شکن (VPN) استفاده می‌کرد اما با اقدامات فنی‌ و تلاش کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه محترم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر گردید.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم با مشاهده ادله دیجیتال انکار ناپذیر نهایتاً لب به اعتراف گشود و دلیل هتک حیثیت شکات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را حس انتقام‌جویی از شکات اعلام نمود، افزود:انتقام‌جویی بن مایۀ بسیاری از جرائم سایبری هتک حیثیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده است. چرا که وقتی خشم و انتقام‌جویی بر فرد غالب می شود، دیگر هوش و حواسش به درستی کار نمی کنند و به جای اینکه فرد را تنبیه کند خود را مجازات می‌کنند چرا که مرتکب جرم شده و حال باید در برابر قانون پاسخگو باشد.
وی در توصیه به انتقام جویان سایبری گفت: این حس قوی را در دست بگیرید و آن را به سمت و سوی موفقیت حرکت دهید، چرا که بهترین انتقام، دستیابی به موفقیت بزرگ است.‌ بی‌آنکه آن عواقب بد را برایتان در پی داشته باشد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ همچنین در توصیه به آسیب دیدگان انتقام در فضای مجازی تاکید کرد: جواب مثبت دادن به خواسته‌های فرد انتقام‌جو نتیجه‌ای ندارد چون می‌تواند حتی باعث تقویت رفتارهای او شود. برای خاموش کردن تهدید، باید به انتقام‌جو بفهمانیم که با این رفتارها به نتیجه‌ای نخواهد رسید چون اگر او از رفتارش نتیجه‌ای بگیرد، دیگر تضمینی برای قطع شدن آن عمل وجود ندارد؛ زیرا انتقام‌جو به هدفش رسیده و احساس منفی در او تقویت شده ‌است.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

http://www.SecretNews.ir/fa/News/48715/هویت-شما-برای-پلیس-فتا-پنهان-نیست
بستن   چاپ