اخبار محرمانه
قابلیت ضدردگیری مرورگرها عملا بی اثر است
يکشنبه 25 آذر 1397 - 18:35:30
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، بررسی های موسسه تحقیقاتی فارستر نشان می دهد قابلیت یادشده موسوم به Do Not Track که در بسیاری از مرورگرهای اینترنتی موجود است، نه تنها جلوی دسترسی سایت های مختلف به اطلاعات خصوصی کاربران را نمی گیرد، بلکه حتی به برخی شرکت های تبلیغاتی نیز امکان می دهد به داده های خصوصی افراد دسترسی داشته باشند.
تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد یک چهارم بزرگسالان آمریکایی قابلیت Do Not Track را بر روی مرورگرهای خود فعال کرده اند تا از حریم شخصی خود در فضای مجازی حفاظت کنند. اما بررسی ها نشان می دهد که به عنوان نمونه این کار جلوی دسترسی وب سایت گوگل به سابقه وبگردی کاربران را نمی گیرد. زیرا این موتور جستجو به گونه ای طراحی شده که مانع از موفقیت ابزار یادشده می گردد و آن را خنثی می کند.
تعداد وب سایت هایی که به فعال شدن قابلیت Do Not Track احترام می گذارند اندک است و از جمله این وب سایت ها می توان به رد – ایت، پینترست و مدیوم اشاره کرد. اما یاهو و توئیتر هم توجهی به این امر ندارند.
باید توجه داشت که این نوع تخلفات موجب جریمه شدن وب سایت های متخلف هم نمی شود و لذا سازندگان برخی مرورگرها مانند فایرفاکس به طور علنی از تاثیرگذاری Do Not Track اظهار ناامیدی کرده اند. بنابراین تا زمانی که قوانینی بازدارنده در این زمینه وضع نشود، فعال کردن قابلیت Do Not Track فایده ای نخواهد داشت.
منبع: خبرگزاری مهر

http://www.SecretNews.ir/fa/News/48762/قابلیت-ضدردگیری-مرورگرها-عملا-بی-اثر-است
بستن   چاپ