اخبار محرمانه
فعالیت‌های مشکوک چینی ها و سعودی ها در توییتر
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 15:56:25
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب، نخست گمانه‌زنی‌های این شرکت این بود که هکرهایی با حمایت دولت‌های چین و روسیه در این شبکه اجتماعی فعال شده‌‌اند اما کمی بعدتر توئیتر خبرش را اصلاح کرد.
شرکت توئیتر می‌گوید ترافیک مکرر مشاهده شده در این سایت از آدرس‌های اینترنتی در چین و عربستان سعودی بوده نه هکرهایی که با دولت‌های چین و روسیه کار می‌کنند.
شرکت توئیتر هنوز دلیل این فعالیت‌ها را نمی‌داند اما دریافته است که تعداد کاربران روز دوشنبه افزایش چشمگیری داشته است.
از سوی دیگر شرکت توئیتر همزمان از کشف یک مشکل امنیتی خبر داده که براساس آن ممکن است هکرها به شماره تلفن، کد کشور و حساب های کاربری مسدود شده برخی کاربران پی ببرند. توئیتر اعلام کرده است که نمی تواند مشخصا بگوید آیا هکرهای وابسته به دولت ها با استفاده از این مشکل امنیتی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کرده اند یا خیر.
به دنبال انتشار خبر کشف یک حفره امنیتی در سایت توئیتر ارزش سهام این شرکت 6.8 درصد سقوط کرد.
در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه 18 دسامبر بار دیگر غول‌های اینترنتی گوگل، فیس‌بوک و توئیتر را متهم کرد که به نفع دموکرات‌ها عمل می‌کنند.
ترامپ در حساب خود در توئیتر نوشت: «فیس‌بوک، توئیتر و گوگل خیلی جانبداری دموکرات‌ها را می‌کنند. مضحک است. توئیتر در واقع کار را برای پیوستن مردم به اکانت توییترم سخت‌تر کرده است. آن‌ها خیلی از اسم‌ها را پاک کرده‌اند و به طور قابل ملاحظه‌ای سطح و سرعت رشد را کاهش داده‌اند. آن‌ها نه [انجام این کار را] قبول کرده‌اند و نه کاری در این خصوص انجام داده‌اند.»
اظهارات ترامپ در حالی انجام می‌شود که ساندرا پیچای، رئیس گوگل، ماه گذشته این اتهامات را رد کرده بود.
شرکت‌های بزرگ اینترنتی گوگل، توئیتر و فیس‌بوک در ماه‌های گذشته تحت حملات لفظی رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند که آن‌ها را به عدم رعایت بی‌طرفی متهم می‌کرده است.
اگرچه روسای شرکت‌های بزرگ فن‌آوری آمریکا به طور تاریخی متمایل به دموکرات‌ها بوده‌اند، با این حال کارشناسان می گویند شواهد کمی وجود دارد که گوگل به دلایل سیاسی نتایج جستجوها را دستکاری کرده باشد.
منبع: جام نیوز

http://www.SecretNews.ir/fa/News/50287/فعالیت‌های-مشکوک-چینی-ها-و-سعودی-ها-در-توییتر
بستن   چاپ