اخبار محرمانه
برنامه سایبری جدید در دستورکار دولت آمریکا
دوشنبه 3 دي 1397 - 14:16:54
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، برخی کارکنان فدرال آمریکا، به دنبال تغییر زمینه‌های شغلی – بدون تمایل یا ضرورت – هستند، اما برای این مشاغل شرایط لازم را ندارند.
سوزِت کِنت (Suzette Kent)، فرمانده اطلاعات فدرال گفت که اوایل سال 2019، دولت ایالات متحده انجمن مهارت‌دهی مجدد سایبری فدرال – یک برنامه آموزشی برای کارمندان فدرال که در مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات کار نمی‌کنند – را راه‌اندازی خواهد کرد. هدف این برنامه، آماده‌سازی کارکنان برای حرکت به سمت حوزه‌های با تقاضای بالا است. مرحله اول تنها شامل 25 کارمند خواهد بود و از نظر دولت آمریکا، گام ابتدایی محسوب می‌شود.
کِنت، در یک تماس تلفنی اعلام کرد : «این یکی از حوزه‌های فناوری است که ما در آن موقعیت‌های شغلی خالی زیادی داریم. ما وضعیتی مشابه بسیاری از صنایع بخش خصوصی داریم و برای به‌دست آوردن متخصصان سایبری تمام تلاش خود را می‌کنیم.
در سال‌های اخیر، طرح‌های ابتکاری کاخ سفید، جلسات کنگره و گزارش‌های دفتر پاسخگویی دولتی و دیگر سازمان‌ها روی نیاز دولت این کشور به تقویت نیروی کار امنیت سایبری تمرکز داشته‌اند. با وجود توافق کلی در خصوص کمبود مهارت‌های لازم، این موضوع به‌خوبی تعریف نشده است. طبق قانون سال 2015، سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا موقعیت‌های مرتبط سایبری و کمبودها در این زمینه را مشخص کنند.
فرمانده اطلاعات فدرال ایالات متحده توضیح داد:
در حالیکه حقوق دولتی به عنوان یکی از مشکلات استخدامی در این حوزه مطرح است، فرآیند کندتر و پیچیده‌تر استخدام نیز یکی از معضلات بخش خصوصی به شمار می‌رود. دفتر مدیریت پرسنل، به‌تازگی به سازمان‌ها اجازه استفاده از روش‌های کوتاه‌مدت استخدامی در بسیاری حوزه‌های سایبری را داده است، اما تمایل کارمندان حاضر به این مشاغل به ما اجازه انتخاب افراد عبور کرده از این مرحله و آماده‌سازی آنها در کوتاه‌مدت را می‌دهد؛ و این همان چیزی است که ما بدان نیاز داریم.
دولت ترامپ، در طرح برنامه‌های خود برای مدیریت دولتی و نیروی کار فدرال خواستار آموزش مجدد کارمندان فدرال در فناوری‌های جدید و سایر تغییرات در محل کار برای حذف برخی مشاغل فعلی شد. در همین حال، بسیاری از کارکنان فعلی دولتی – پیش از اینکه امنیت سایبری به موضوع مهمی تبدیل شود – در مسیر طولانی شغلی خود قرار داشتند؛ متوسط سن افراد در این مشاغل بالای 47 سال است و 6 درصد افراد – یک چهارم میانگین کلی – کمتر از 30 سال هستند.
کِنت اظهار داشت:
مشاغل زیادی در حال تغییر و تحول هستند و این راهی برای حفظ افراد حاضر در نیروی کار فدرال محسوب می‌شود. افراد بسیاری وجود دارند که شاید فرصتی برای ورود به مشاغل مختلف در دولت فدرال را نداشته باشند. این فرصتی منحصربه‌فرد برای کسب مهارت و استفاده از آن در جای مناسب است.
پذیرش درخواست‌ها برای این برنامه آموزشی – که هیچ هزینه‌ای برای کارکنان دربر نخواهد داشت – از آخر نوامبر امسال بود و این روند تا ماه ژانویه سال بعد ادامه دارد. متقاضیان، فرم ارزیابی خود را می‌فرستند و به افراد پذیرفته شده در ماه فوریه 2019 در مورد آموزش در ماه مارس تا اواسط ماه ژوئن آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی افزود:
واکنش تاکنون بسیار عالی بوده است. آنها می‌دانند که این یک اولویت ملی محسوب می‌شود و فناوری عنصر اصلی عملکرد ما در یک سازمان واحد به شمار می‌رود. برای شرکت، کارکنان نیاز به تأیید ناظران خود دارند که در معرض خطر از دست دادن آنها هستند. نگرانی وجود ندارد و مقامات سازمان تجهیز کردن را به عنوان راهی برای حفظ کارکنانی می‌دانند که مأموریت را درک کردند و بخشی از نیروی کار فدرال هستند. این فرد می‌‎تواند در شغلی متفاوت در سازمان باقی بماند.
برنامه یاد شده شامل 3 دوره آموزشی خواهد بود که بخش‌هایی از آن مجازی و قسمت‌هایی در مراکز آموزشی برگزار می‌شوند. به گفته انجمن مدیران عامل فدرال – که در حال اجرای برنامه هستند – افرادی که این دوره را با موفقیت تکمیل کنند به‌صورت تضمینی شغل دولتی امنیت سایبری نخواهند داشت، اما مهارت‌های لازم برای مشاغل مقدماتی را دارند و کمک بیشتری به این حوزه می‌کنند.
پروژه دوم – که برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است – برای کارمندان حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود که به دنبال آموزش‌های تخصصی بیشتر هستند. مراحل دیگر، روی پیشرفت مهارت‌هایی با فناوری جدید و گسترش رهبران امنیت سایبری تمرکز دارند.
فرمانده اطلاعات فدرال گفت:
هدف این مورد به‌خصوص افرادی است که در حوزه فناوری اطلاعات نیستند اما شایستگی بالایی دارند و همین امر باعث می‌شود تا ما باور کنیم که آنها در یک شغل سایبری موفق خواهند بود. ما قصد داریم نحوه حرکت روبه‌جلو براساس برنامه اولیه را تنظیم کنیم. نتیجه امیدوارکننده این است که ما ثابت کرده‌ایم این یکی از ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد نیروی کار سایبری است.
منبع: سایبربان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/51222/برنامه-سایبری-جدید-در-دستورکار-دولت-آمریکا
بستن   چاپ