اخبار محرمانه
تغییر استراتژی جهان توسط ایران
يکشنبه 9 دي 1397 - 17:05:54
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، شرکت فایرآی (FireEye) طی گزارشی اعلام کرد که ایران اقدام به شایع پراکنی و انتشار اخبار جعلی نموده است.
فایرآی مدعی شد ایران با فعالیت روی 15 کشور اقدام به انتشار اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی و وبگاه ها کرده است. شبکه های اجتماعی که توسط ایران مورد بهره برداری قرار گرفته اند عبارتند از توییتر (Twitter)، فیسبوک (Facebook) و اینستاگرام (Instagram) هستند.
این خبرگزاری مدعی شد که طی بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان امنیت سایبری، اطلاعاتی روی 70 وبگاه تبلیغاتی منتشر شده که این اخبار جعلی بوده و زمینه سازی پروپاگاندای در برخی کشورها بوده است. باید به این نکته اشاره کرد که در این عملیات روانی 15 کشور هدف قرار گرفته اند.
در متن این گزارشی آمده که 70 وبگاه تبلیغاتی که از داخل ایران هدایت می شوند، عملیات روانی ای را علیه 15 کشور کلید زده اند. این صفحات پروپاگاندای نظام حاکم بر ایران است.
در این گزارش ادعا شده است که هدف دولت ایران مقابله با استکبار جهانی و فعالیت ‌های جبهه صهیونیستی و دولت‌ های غربی است. این خبرگزاری ادعا های خود را با استناد به بررسی های کارشناسان امنیت سایبری و روزنامه نگاران فعال در این حوزه عملیات روانی مطرح کرده است.
یکی از این وبگاه هایی که در زمینه تولید و انتشار اطلاعات جعلی فعالیت داشته، «Nile Net Online» بوده که مخاطبش شهروندان مصری بوده است. در این وبگاه ها اطلاعات مختلفی منتشر می شده است و در تبلیغات این آن آمده که خبرهای واقعی از قلب میدان تحریر قاهره را منتشر می کند. در ادامه توضیحات این وبگاه آمده است که هدفش گسترش آزادی بیان در جهان عرب است.
پیش از این بنیاد کارنگی درآمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که نهاد های امنیتی در ایران، به طور فزاینده ‌ای در زمینه جاسوسی سایبر و حملات تخریبی توانمند شده ‌اند. گفتنی است دامنه اقدامات آنها از مخالفان حکومت ایران در داخل و خارج از کشور و نهاد های مدنی در ایران، تا سازمان‌ های دولتی، دفاعی، تجاری و دیپلماتیک در آمریکا، اسرائیل، آلمان و عربستان سعودی را در بر می‌گیرد. این توانایی بلقوه در حال گسترش بوده و در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. در میان این کشورها یمن، مصر و ... نیز به چشم می خورند.
منبع: سایبربان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/52315/تغییر-استراتژی-جهان-توسط-ایران
بستن   چاپ