اخبار محرمانه
هوش مصنوعی در سال 2019
سه شنبه 11 دي 1397 - 19:30:09
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، «بلندگوهای هوشمند» پیشتاز محصولات خانگی در زمینه هوش مصنوعی خواهند بود. بلندگوهای هوشمند (مثل آمازون‌اکو و گوگل‌هوم)، پررشدترین دستگاه‌های متصل در تاریخ خواهند بود.
مطابق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2019، شاهد نصب بیش از 250 میلیون بلندگوی هوشمند در خانه‌ها باشیم.
با توجه به فروش 154 میلیون بلندگو با قیمت میانگین 43 دلار، درآمد حاصل از بلندگوها بالغ بر 7 میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به سال 2018، میزان 63 درصد رشد خواهد داشت.
از سوی دیگر، و در بخش سازمانی، 47 درصد از مقامات اجرایی در مؤسسات تجاری می‌گویند شرکت‌های آنها دست‌کم از یک قابلیت هوش مصنوعی در فرایندهای خود استفاده می‌کنند و تنها 21 درصد می‌گویند که از میزان بیشتری از هوش مصنوعی در سازمان‌هایشان بهره گرفته‌اند.
20 درصد از مقامات اجرایی نیز می‌گویند در سال 2019 درنظر دارند در شرکت خود از هوش مصنوعی استفاده نمایند.
گفته می‌شود که در سال 2019 میزان 70 درصد از شرکت‌های استفاده‌کننده از هوش مصنوعی، قابلیت‌های مربوطه را از فضای ابر کسب خواهند کرد.
در این میان، نرم‌افزارها و خدمات هوش مصنوعی مبتنی بر ابر نیز موجب تسهیل در استفاده از هوش مصنوعی و شتاب بخشیدن در به‌کارگیری و گسترش فواید آنها خواهند شد.
در سال جدید، اگر سازمان‌ها بتوانند از «قهرمانی تحلیلی» (Analytic Athleticism) استفاده کنند، در اینصورت قادر خواهند بود در به‌کارگیری هوش مصنوعی شتاب ایجاد کنند.
منظور از قهرمانی تحلیلی، این است که مهارت‌های اساسی که سبب موفقیت در یک بخش از تحلیلات می‌گردد، می‌توانند در بخش‌های دیگر نیز ثمراتی به همراه داشته باشد.
به عبارت دیگر، طرز تفکر بنیادین و مجموعه مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت، در میان انواع مختلف تحلیلات، بسیار به هم شبیه هستند. این امر برای هوش مصنوعی نیز صحبت دارد؛ به ویژه بخش یادگیری ماشین.
همچنین در سال 2019 شاهد خواهیم بود که در سازمان‌هایی که از هوش مصنوعی در وهله اول برای تحلیلات استفاده نمی‌شود، دست به یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی و تحلیلات بزنند.
منبع: ایتنا

http://www.SecretNews.ir/fa/News/52724/هوش-مصنوعی-در-سال-2019
بستن   چاپ