اخبار محرمانه
انگیزه مالی زمینه 81 درصد جرائم سایبری کشور را تشکیل می دهد
چهارشنبه 12 دي 1397 - 15:27:51
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، سرهنگ "حسین رمضانی" در نشست تخصصی امنیت سایبری با حضور روسای بانک ها و موسسات مالی اعتباری کیش با اشاره به اینکه استفاده از هوش مصنوعی و سامانه های هوشمند از دیگر فعالیت های پلیس فتا در کاهش وقوع جرم در فضای سایبری است ، اظهار داشت : امکان تشخیص جرائم به صورت آنلاین و گزارش آن در کوتاهترین زمان ممکن برای پلیس فراهم شده و این امر موجب می شود تا با همکاری مقامات قضایی نسبت به جزائم سایبری واکنش سریع صورت گرفته و مجرمان دستگیر شوند.
سرهنگ رمضانی عنوان کرد:امنیت این فضا اهمیت بسیار بالایی دارد و در دنیای امروز بیش از 50 درصد جهان در ثانیه آنلاین هستند و می توان گفت در فضای سایبراز نظر امنیت با یک گوی شیشه ای مواجه هستیم.
این مقام مسئول در پلیس فتا ناجا اشاره داشت: در فضای سایبری رشد و توسعه جرائم با سرعت بیشتری در جهان صورت می گیرد و تامین امنیت این حوزه به یکی از بزرگترین دغدغه های همه کشورها تبدیل شده است و همه در تلاش هستند با یافتن راهکارهای جدید امنیت این فضا را افزایش دهند.
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا دست یابی به یک فهم و ادبیات مشترک برای ارتقاء ایمنی فضای سایبری در میان تمامی بخش های خصوصی و دولتی فعال در کشور را یکی از اهداف برگزاری این نشست برشمرد و اظهار داشت: در کشور ما انگیزه بیش از 81 درصد مجرمان ،انگیزه های مالی و کسب درآمدهای نامشروع به روش های مختلفی است که مهمترین روش برداشت های غیرقانونی از راه دسترسی به کارت های بانکی و رمز دوم اینترنتی و ایجاد درگاه های جعلی( فیشینگ) است که می توان خرید و فروش در فروشگاه های اینترنتی یا سایت هایی مانند صیغه یابی، کمک به نیازمندان را نمونه ای از آن برای هدایت برخی افراد ناآگاه به سوی این درگاه ها نام برد.
وی ادامه داد: برداشت های غیرمجاز در کشورما رتبه اول جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است و متاسفانه با توسعه فضای سایبری و شبکه های اجتماعی در بخش نشر اکاذیب انتشار شایعه و مواردی از این دست در کشور ما در حال افزایش است.
سرهنگ رمضانی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در حوزه جرائم سایبری سواد رسانه ای است ،وجود چالش در این حوزه را از مهمترین مسائل فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی در دنیای دیجیتال و فضای مجازی برشمرد.
وی افزود: شکاف دیجیتالی باعث شده والدین در تربیت سایبری فرزندان خود دچار مشکل شوند و نتوانند نظارت‌های لازم را بر فرزندان خود در این فضا داشته باشند.
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا در خاتمه بیان داشت: سعی ما بر آن است در آموزش به خانواده‌ها نه تنها تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی، بلکه راهکار‌های برخورد با این مشکلات را به والدین آموزش دهیم، باید سطح هوشیاری والدین در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبر به حدی برسد که خود بدانند استفاده از فضای سایبر برای فرزندانشان باید چگونه و به چه کیفیتی باشد و فرزندان آن‌ها مجاز به انجام چه کار‌هایی در این فضا هستند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

http://www.SecretNews.ir/fa/News/52979/انگیزه-مالی-زمینه-81-درصد-جرائم-سایبری-کشور-را-تشکیل-می-دهد
بستن   چاپ