اخبار محرمانه
ارتباط با چین ممنوع شد!
يکشنبه 16 دي 1397 - 13:42:23
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، به نقل از «رویترز»؛ دولت مردان وزارت امور خارجه آمریکا درباره خطرات سفر به چین هشدار دادند. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط این وزارتخانه، مقامات چین این توانایی را دارند که مانع از خروج آمریکایی ها از کشور چین شوند.
این موضوع مستقیما از طریق وبگاه رسمی این وزارتخانه اعلام شد. در این اطلاعیه آمده است که چین در این زمینه اقدامات گسترده ای می تواند مبذول نماید، به طور مثال می تواند ممنوعیت خروج از چین را برای سال ها تمدید کند. پکن به عقیده دیپلمات های آمریکایی ممکن است اجازه خروج شهروندان آمریکا از کشور را ندهد تا بدین ترتیب به اهداف خود دست یابد. ای موضوع برای افرادی که دارای تابعیت دوگانه هستند نیز صادق است زیرا کشور چین تابعیت دوگانه را قبول ندارد.
در این میان، تیم کوک رئیس شرکت «اپل» حتی پس از بازداشت مدیر مالی «هواوی»، از رفتن به چین ترسی به دل راه نمی دهد. وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» گفت:
من در ماه اکتبر سفری به چین داشتم و قصد دارم در آینده نزدیک دوباره به آنجا سفر کنم.
اوایل دسامبر سال 2018 مدیر مالی «هواوی» در کانادا به درخواست آمریکا بازداشت و به قید 7 میلیون دلار ضمانت آزاد شد. پس از این قضیه، مقامات چین در آن زمان طی انجام اقدامی تلافی جویانه مانع از خروج چند شهروند کانادا از این کشور شدند.
منبع: سایبربان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/54560/ارتباط-با-چین-ممنوع-شد!
بستن   چاپ