اخبار محرمانه
3 سناریوی مجلس برای قیمت بنزین در سال 98
جمعه 28 دي 1397 - 19:29:10
اخبار محرمانه - عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور از ارائه پیشنهاد نمایندگان برای قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده خبرداد.
به گزارش مشرق ، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای تشکیل کمیته تعیین تکلیف قیمت حامل‌های انرژی، گفت:اخیراً نمایندگان 3 پیشنهاد درباره قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل به کمیسیون تلفیق ارائه کرده‌اند.
بیشتر بخوانید:
طرحی برای افزایش پلکانی قیمت بنزین
رابطه خط قرمز مصرف بنزین و تولید خودروهای پرمصرف
تصویب پیشنهاد حذف درآمد فروش نفت
وی ادامه داد:یکی از پیشنهادات این است که درصدی از نیاز مردم به بنزین که روزانه 60 میلیون لیتر می‌شود را با همان کارت سوخت به قیمت 1000 تومان عرضه کنیم و مازاد مصرف نیز که حدود 20 تا 30 میلیون لیتر می‌شود به قیمت فوب خلیج فارس که بین 2تا 3 هزار تومان است، عرضه شود.
نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه پیشنهاد دیگر نمایندگان عرضه روزانه 80 میلیون لیتر بنزین به صورت کارت است، افزود:به دلیل اینکه تولید بنزین در کشور روزانه بالای 100 میلیون لیتر است پیشنهاد شده تا مازاد تولید به قیمت فوب خلیج فارس به سایر کشورها صادر شود و منابع حاصل از آن به وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و بخش دفاعی کشور اختصاص داده شود.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور تصریح کرد:یک پیشنهاد دیگر این است که در ماه به هر کارتی 60 تا 100 لیتر بنزین اختصاص داده شود و هر فردی که بیشتر از این نیاز داشت به قیمت فوب خلیج فارس تهیه کند.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس عنوان کرد:در این پیشنهاد نمایندگان ذکر شده است که مازاد درآمد حاصل از این روش نیز به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش،بهداشت و تقویت بنیه دفاعی برای بستن مرزهای کشور اختصاص داده شود.
حسن‌بیگی اظهار داشت:در هرکدام از این پیشنهادات ارائه شده از فروش مازاد حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل حدود 3 هزار تا 15 هزار میلیارد تومان دولت درآمد کسب می‌کند که در کمیته تشکیل شده بنا بر این است که پیشنهادات ارائه شده بررسی و تصمیم درست در این زمینه اتخاذ شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/57782/3-سناریوی-مجلس-برای-قیمت-بنزین-در-سال-98
بستن   چاپ