اخبار محرمانه
70 درصد دست‌فروشان کلانشهرها زیرنظر مافیا فعالیت می‌کنند
شنبه 29 دی 1397 - 12:11:50 AM
اخبار محرمانه - رئیس‌کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، صنوف و فعالیت‌های شهری شهرداری‌های کل کشور گفت‌: طبق بررسی‌ها 30 درصد دست‌فروشان تهران و سایر کلانشهرها نیازمند حمایت هستند و حدود 70 درصد به صورت مافیایی فعالیت می‌کنند.


رئیس‌کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، صنوف و فعالیت‌های شهری شهرداری‌های کل کشور گفت‌: طبق بررسی‌ها 30 درصد دست‌فروشان تهران و سایر کلانشهرها نیازمند حمایت هستند و حدود 70 درصد به صورت مافیایی فعالیت می‌کنند.
به گزارش ایرنا حمیدرضا تحصیلی در دومین نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی شهرداری‌های کشور در اهواز توضیح داد‌: برخی افراد خیابان‌های شهر تهران را غصب و با پرداخت مبلغی بین 10تا سی میلیون ریال آن را به دست‌فروشان واگذار می‌کنند.
وی با‌ اشاره به تجربه کلانشهر تهران در ساماندهی دست‌فروشان گفت: یکی از اقدامات شاخص در این حوزه ایجاد بازارهای روز و شب در نقاط مختلف شهر است.
تحصیلی با انتقاد از نبود برنامه‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه از آفت‌های شهری اظهار داشت: در بیشتر موارد زمانی که یک پدیده فراگیر شد در صدد رفع آن بر می‌آییم، در حال حاضر دست‌فروشان در تهران، خیابان‌های بسیاری از جمله ولیعصر، هفت تیر و تجریش را تصاحب کرده‌اند و اجازه امرار معاش به کاسبان مغازه دار را نمی‌دهند.
به گفته وی 30 درصد دست‌فروشان کلانشهر تهران که اسامی آنها از طریق شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی به ثبت رسیده و در واقع شناسنامه‌دار شده‌اند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.
رئیس‌کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، صنوف و فعالیت‌های شهری شهرداری‌های کل کشور در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: 32 جایگاه CNG در تهران وجود دارد که مخازن آنها به دلیل عمر بالا، استاندارد نیستند که همین امر احتمال خطرآفرینی آنها را افزایش داده است.
وی به معضل وجود موش‌ها در تهران نیز ‌اشاره کرد و گفت: درحال حاضر شهرداری این کلانشهر با چالش دفع موش‌ها مواجه است از همین رو به دنبال استفاده از تجربیات کشورهای دیگر برای مقابله با این موجودات هستیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/57901/70-درصد-دست‌فروشان-کلانشهرها-زیرنظر-مافیا-فعالیت-می‌کنند
بستن   چاپ