اخبار محرمانه
دکتر امیر محبیان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه:
شعارهای تند و فشارهای ترامپ با هدف معامله صورت می گیرد و نه جنگ
شنبه 29 دی 1397 - 3:56:22 PM
اخبار محرمانه-در پنتاگون كسانی نشسته اند كه درسشان را خوب خوانده اند و معنای ورود به جنگی با نتیجه نامعلوم را می دانند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اخیرا برخی رسانه های غربی در مورد تقاضای آقای جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید از پنتاگون برای تهیه یک نقشه جهت انجام عملیات نظامی بر علیه جمهوری اسلامی صحبت کرده اند.
در پاسخ برخی مسولین سیاسی جمهوری اسلامی ترجیح دادند در مورد این خبر که صحت و سقم آن معلوم نیست واکنش نشان ندهند و به قول معروف ترجیح دادند بگویند جواب ابلهان خاموشی است.
از سوی دیگر دکتر محمد جواد ظریف این تفکر آقای بولتون را تفکر گاوچرانی دانست که سالهاست فکر می کند با قلدری می تواند نظر آمریکا را بر دیگران تحمیل کند.
دکتر امیر محبیان استاد دانشگاه و از سیاستمداران برجسته ای که نظرش در میان طیف های مختلف سیاسی مقامات ایرانی بسیار مورد قبول است در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اظهار داشت:"اقدام علیه ایران اقدامی پیچیده است كه حوزه های بسیاری را درگیر خود خواهد كرد".
وی افزود:"شرایط آمریكا در حال حاضر به گونه ای نیست كه مایل باشد درگیر نبردی با عواقب و بالاتر از همه هزینه های نامعلوم شود."
دکتر محبیان گفت:"هر چند ظاهرا اكنون عربستان در كنار آمریكا و اسراییل بر آتش فشار برایران می دمند اما آنها هم مایل نیستند منطقه وارد شعله هایی برافروخته شود كه كنترل آن در دست هیچكس نیست."
به گفته این استاد دانشگاه: "واكنش رهبران ایران و عمق و شدت واكنش آنها اصلا قابل محاسبه نیست. اروپایی ها در درگیری با ایران، همسو با رادیكال ها فكر نمی كنند. آشوب در خاورمیانه و آتش روی چاه های منطقه همه را نگران می كند. فراتر از همه روانشناسی ترامپ نشان می دهد او در پی نفع و گریزان از هزینه است. شعارهای تند و فشارهای او با هدف معامله صورت می گیرد و نه جنگ".
در پایان دکتر محبیان اظهار داشت:" امثال بولتون با این اقدامات قصد دارند قیمت خود را نزد لابی های اسراییل و عرب بالا ببرند. در پنتاگون كسانی نشسته اند كه درسشان را خوب خوانده اند و معنای ورود به جنگی با نتیجه نامعلوم را می دانند".

http://www.SecretNews.ir/fa/News/57976/شعارهای-تند-و-فشارهای-ترامپ-با-هدف-معامله-صورت-می-گیرد-و-نه-جنگ
بستن   چاپ