اخبار محرمانه
اعلام آمادگي #عربستان براي اعزام نيروي زميني به #سوريه/تلاش #عربستان براي قدرت نمايي در برابر #ايران
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 9:15:16 AM
اخبارمحرمانه
اخبارمحرمانه- عادل_الجبير، وزير خارجه عربستان سعودي، آمادگي کشورش براي اعزام واحدهاي نظامي به سوريه براي مبارزه مشترک در کنار آمريکا عليه "دولت اسلامي" (داعش) را اعلام کرده است.

وزير خارجه عربستان سعودي در گفت‌وگويي با روزنامه آلماني "زوددويچه" که در شماره‌ي روز سه‌شنبه (21 فوريه/ 3 اسفند) اين روزنامه منتشر شد، اعلام کرد: «پادشاهي #عربستان و ديگر کشورهاي حاشيه خليج فارس آمادگي خود را اعلام کرده‌اند که يگان‌هاي ويژه خود را در کنار آمريکا به کار گيرند؛ برخي کشورهاي ائتلاف اسلامي عليه تروريسم و افراطي‌گرايي نيز آماده‌ي اعزام نيرو هستند».

الجبير افزود: «ما با آمريکا بر سر چگونگي اين برنامه و آنچه ضروري است توافق مي‌کنيم تا اين اقدام را عملي کنيم».

عربستان عليرغم شکست در مداخله نظامي در #يمن اکنون مي کوشد با حضور نيروي زميني خود در سوريه عملا در برابر ايران به قدرت نمايي کند.ناظران اين حرکت #عربستان را حرکتي مقدماتي براي آن طرحي مي دانند که به #ناتوي_عربي معروف شده است. نقشه اي که اين روزها توسط #آمريکا  و رسانه هاي غربي مطرح مي گردد مبناي آن را دارد که ايالات متحده کشورهاي عرب حوزه #خليج_فارس را تشويق کند تا با #اسرائيل يک ائتلاف بر عليه ايران تشکيل دهند و ظاهرا اميدوار هستند که #ترکيه  و #مصر را نيز بتوانند به اين ائتلاف پيوند بزنند.اين ادعاي عربستان مبني بر مبارزه با #تروريسم در حالي است که منابع مالي و عقيدتي تروريست ها و بويژه #داعش از عربستان سرچشمه مي گيرد.


http://www.SecretNews.ir/fa/News/590/اعلام-آمادگي-#عربستان-براي-اعزام-نيروي-زميني-به-#سوريه-تلاش-#عربستان-براي-قدرت-نمايي-در-برابر-#ايران
بستن   چاپ