اخبار محرمانه
مصوبه مجلس برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 03:00:11
اخبار محرمانه - عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: با تصویب کمیسیون قضایی مجلس فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی می‌توانند با ارائه درخواست به تابعیت ایران درآیند.
به گزارش مشرق ، محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمسیون قضائی مجلس گفت: لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی در کمیسیون قضائی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات و جزئیات آن به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.
بیشتر بخوانید:
رئیس جمهور دو لایحه را به مجلس ارسال کرد
طرح اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی مسکوت ماند
تولد ماهانه 100 کودک بی هویت در تهران
وی افزود: بر اساس این لایحه فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی می‌توانند به تابعیت ایران درآیند و این کار تا قبل از 18 سالگی با درخواست مادر انجام می‌شود و بعد از 18 سالگی با درخواست خود فرد چنانچه فرد مشکل امنیتی نداشته باشد و این موضوع به تأیید وزارت اطلاعات برسد به تابعیت ایران درمی‌آید.
عضو کمیسیون قضائی مجلس اظهار داشت: چنانچه پدر و مادر و یا هریک از این دو نفر فوت کرده باشند و یا ابهامی در خصوص ایرانی بودن مادر فرد وجود داشته باشد و ایرانی بودن مادر و نسب فرد وجود داشته باشد، باید اثبات نسب در دادگاه صالحه انجام شود و حکم دادگاه در این باره ملاک است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/59108/مصوبه-مجلس-برای-فرزندان-حاصل-از-ازدواج-زنان-ایرانی-و-مردان-خارجی
بستن   چاپ